Märkes***eritråden...

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
svaret är fart, och går det inte första gången så går det andra
fart? när du har nått topphastigheten på lill-600an så står nytron fortfarande på rullen... och går de inte första gången så släpper väl alla limmningar och skotern faller i bitar? :)
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Fast man kan inte kalla en gammal IQ rmk för lättviktare. Den väger fan mer än nytron
en 05a har väl det ännu äldre chassiet? som ser ut som en edge? dom väger typ 220kg torr tror jag.. så rätt nära en nytro är det.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
en 05a har väl det ännu äldre chassiet? som ser ut som en edge? dom väger typ 220kg torr tror jag.. så rätt nära en nytro är det.
exakt en gammel edge. vet faktiskt inte vad den väger, men inte är den särskilt lätt inte. men då är den 8 år äldre än nytron också
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Men om man ska jämföra med första årsmodellen nytro borde man jämföra med första modellen edge.


Men vad edgen gör i diskussionen fattar jag inte.

Höll de fast med wedge chassie från 79 ända till -99 (?osäker på årtalen), kunde fortsatt med det.

Poäng: edgen var ett fiasko.

Varför folk med wedge började montera edge plast fattar jag inte.

Att montera wedge plast på en vertical eller nått, det hade vare tufft:)
 

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
Lugn ska du få se. högre spindlar kommer det att bli i skotervärlden

Men skall man behöva burka "på platten" också eller hur styr man en AC när det är aningen hårdare i backen och bägge skidor är i marken?
Vet förra året på Storåbränna-eventet, bekanta där som provkörde AC 2013-maskinerna. Samtliga tyckte styrningen var värdelös och då var det rätt blandat med folk som annars kör BRP, Polaris, Yamma.

Så behåll era fyrtorn till styrspindlar ni.
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Kom och tänka på detta nu när pianisterna påstår vad deras maskiner väger från fabrik..

Har aldrig stött på nått liknande, eller jo, det var när jag träffade en Luleå supporter på hockeyn, självtroende kallar jag dom.

Den som söker kvalite i skoterkörning köper inte en Yamaha.

Yamaha är för mig märket som man måste ta stolthet i att äga, för utan den så har man praktiskt taget ingenting förutom en tungstyrd maskin som KRÄVER styrservo.
Ungefär som en bilägares Bentley eller Rolls Royce, finns massor av tillbehör som är absolut nödvändiga för att bilen ens ska vara åkbar, mugghållare i baksätet etc etc.
Har under hela min livstid som skoteråkare träffat 1 människa som är missnöjd med sitt piano, han kör numera en Comander som är ihopsydd i Finland.

Vet betydligt fler som bytt märke från Yamaha, men missnöja är dom inte, nej nej...men dom har ändå bytt?