Ski-doo 2015

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Jag körde 146" i år, men byter till 154" nästa. Väger kring 105kg med kläder skulle jag tro och det kändes som att det blev lite för jobbigt för 146"an.
Grävde ner sig alldeles för mycket.
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Jodå jag vet, menade bara att skillnaden mellan matta i backen mellan en vanlig 154 och en vanlig 163 är ju inte så sjukt stor, så nu är ju skillnaden ännu mindre, fast med längre kammar som skottar dock..

skiljer ju 9" vilket är 22,86cm totlängd vilket blir 11cm mer matta i backen, och på den där bilden så ser den ju ut att vara ca en hel kam kortare vilket är 3" så då skiljer det eg bara ca 6" mellan en 154" och en 163" T3.. Eller tänker jag galet?
Fast det är bara 8" mellan 146 o 154 och där är ju skillnaden enorm, för att inte snacka om mellan 137 och 146. Och att kammar gör skillnad, jämför en Renegade BCX och en Summit 146 så är det som natt och dag om man pratar framkomlighet i djup snö.

Så nog tror jag du kommer märka skillnad mellan en 154 o 163 T3.

Hur stor vet jag till vintern. Tog en 163 T3 bara för nyheterna, hade inte den kommit hade jag kört 154 även nästa år.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk
 

Asperi

Välkänd medlem
28 okt 2009
142
0
6
Boden
Jodå jag vet, menade bara att skillnaden mellan matta i backen mellan en vanlig 154 och en vanlig 163 är ju inte så sjukt stor, så nu är ju skillnaden ännu mindre, fast med längre kammar som skottar dock..

skiljer ju 9" vilket är 22,86cm totlängd vilket blir 11cm mer matta i backen, och på den där bilden så ser den ju ut att vara ca en hel kam kortare vilket är 3" så då skiljer det eg bara ca 6" mellan en 154" och en 163" T3.. Eller tänker jag galet?

Ok nu är jag med på hur du tänker... Och det det ju ut så... Det konstiga är att det ser även ut som att T3:an har en rad mer kammar som tar i backen.
 

sjobas

Aktiv medlem
23 dec 2006
78
2
8
Boden
Då har jag och min bror bokat varsin 154"
Tror man blir mer än nöjd :)
Vi var småsugna 163" men är rädd för barnsjukdomar i form av kylningsproblem osv.
Sen så är nog 154" snäppet mer lekvänlig och hållbarare. :)
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Känns så jäkla skönt att jag är så nöjd med nuvarande summit -14 att jag inte änns skulle byta om jag hade för mycket pengar =)
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Har det kommit fram något om färg på skenor osv?
Auto-blå i lycksele har annons på blocket där de erbjuder att köpa till pulverlack av skenor osv. Bådar ju inte gott..
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Har ni sett dessa förändringar på modellerna? http://www.snowest.com/forum/showthread.php?t=376949

Är inte supernöjd att få den gamla feta ljuddämparen...

Finns det någon lättviktare som låter mycket lite?
Jag är inte registrerad där så jag kan läsa men varför ska dom inte använda den nya burken?

Förstår alla som beställt blir less som fan. Skulle jag också bli!
Men att burken väger 2 kg eller vad det var mer eller mindre känns ganska oväsentligt eller?

Finns burkar som är tysta för att vara en slutburk men ingen som är i närheten av original.
Och hittills vad jag vet finns ingen slutburk som når upp i originalburkens prestanda.
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Vad skummt att den inte ska klara ljudnivåerna. lär ju knappas låta mer än polarisarna. vilka kanske låter för mycket original men konstigt ändå.

Men stog ju skotern i helhet skulle väga mindre än publicerad vikt trotts den tyngre slutburken så kanske inte gör så mycket?
 

Asperi

Välkänd medlem
28 okt 2009
142
0
6
Boden
Det man blir sur över är ju att nyheterna minskar och den blir mer lik än vanlig summit utan att priset sjunker. Snart får man väl reda på att det blir en 2.5" matta istället.

Är ju säkert mycket billigare för BRP att köra med 2014 dämpare då borde kunderna kompenseras med...

Svårt att bedöma vikten men den kommer ju iallafall att öka jämfört med samma skoter och lättviktsburk.
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Trött man blir. Att de minskade "lättningen" i mattan till förmån för hållbarhet är ju bara bra, jag skulle bli bra less om det började bli problem med den.

Synd med ljuddämparen bara, den såg ut att vara så pass mycket mindre att jag skulle kunna köra med original och ändå få dit min muffpot. Tur att jag monterade av mitt SPI-system från Freeride'n, hade tänkt sälja det men får slänga på det på T3'an så att jag kan få varm mat även i vinter.
 

Asperi

Välkänd medlem
28 okt 2009
142
0
6
Boden
När tror ni dom börjar dyka upp här hemma? "Over there" har dom redan börjat få freeride och vanliga summit modellerna.
 

sjobas

Aktiv medlem
23 dec 2006
78
2
8
Boden
När tror ni dom börjar dyka upp här hemma? "Over there" har dom redan börjat få freeride och vanliga summit modellerna.
dom flesta modellerna i slutet av oktober, och t3 modellerna aningen senare var svaret jag fått iaf.