Jag körde 146" i år, men byter till 154" nästa. Väger kring 105kg med kläder skulle jag tro och det kändes som att det blev lite för jobbigt för 146"an.
Grävde ner sig alldeles för mycket.
Grävde ner sig alldeles för mycket.
Fast det är bara 8" mellan 146 o 154 och där är ju skillnaden enorm, för att inte snacka om mellan 137 och 146. Och att kammar gör skillnad, jämför en Renegade BCX och en Summit 146 så är det som natt och dag om man pratar framkomlighet i djup snö.Jodå jag vet, menade bara att skillnaden mellan matta i backen mellan en vanlig 154 och en vanlig 163 är ju inte så sjukt stor, så nu är ju skillnaden ännu mindre, fast med längre kammar som skottar dock..
skiljer ju 9" vilket är 22,86cm totlängd vilket blir 11cm mer matta i backen, och på den där bilden så ser den ju ut att vara ca en hel kam kortare vilket är 3" så då skiljer det eg bara ca 6" mellan en 154" och en 163" T3.. Eller tänker jag galet?
Jodå jag vet, menade bara att skillnaden mellan matta i backen mellan en vanlig 154 och en vanlig 163 är ju inte så sjukt stor, så nu är ju skillnaden ännu mindre, fast med längre kammar som skottar dock..
skiljer ju 9" vilket är 22,86cm totlängd vilket blir 11cm mer matta i backen, och på den där bilden så ser den ju ut att vara ca en hel kam kortare vilket är 3" så då skiljer det eg bara ca 6" mellan en 154" och en 163" T3.. Eller tänker jag galet?
Hade jag tagit en 154" i år så hade jag inte bytt nästa årKänns så jäkla skönt att jag är så nöjd med nuvarande summit -14 att jag inte änns skulle byta om jag hade för mycket pengar =)
eller ljusare tider, beroende på hur man ser på saken ^^Nära till midsommar nu sen går det mot mörkare tider igen
Jag är inte registrerad där så jag kan läsa men varför ska dom inte använda den nya burken?Har ni sett dessa förändringar på modellerna? http://www.snowest.com/forum/showthread.php?t=376949
Är inte supernöjd att få den gamla feta ljuddämparen...
Finns det någon lättviktare som låter mycket lite?
dom flesta modellerna i slutet av oktober, och t3 modellerna aningen senare var svaret jag fått iaf.När tror ni dom börjar dyka upp här hemma? "Over there" har dom redan börjat få freeride och vanliga summit modellerna.