Ski-doo 2015

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Satt 160-380 fjäder 441 ramper å 19.5g i min summit 154. Tycker också 14.5 lät väldigt lite.

Har dock inte hunnit prova min, hoppas de kommer snö i veckan. Måste få isär sekundären, har ingen fjäderkompressor till qrs, och aldrig skruvat i dem förut. Så får hitta på nått
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Vad sitter i sekundären på T3?

Satt 160-380 fjäder 441 ramper å 19.5g i min summit 154. Tycker också 14.5 lät väldigt lite.

Har dock inte hunnit prova min, hoppas de kommer snö i veckan. Måste få isär sekundären, har ingen fjäderkompressor till qrs, och aldrig skruvat i dem förut. Så får hitta på nått
Såga av en gäng stång till 2st ca 20cm långa bitar som du byter ut 2 av torx skruvarna mot och drar ner muttrar på gängstängerna. ta bort dom andra 2 torx bultarna och sedan växelvis vrider upp muttrarna.
OBS Lätt att gängstängerna vrider ut sej så gör någon märkning eller likande så du ser att dom ej vrider sej så slipper du få helixen i fejjan =)
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Vad sitter i sekundären på T3?



Såga av en gäng stång till 2st ca 20cm långa bitar som du byter ut 2 av torx skruvarna mot och drar ner muttrar på gängstängerna. ta bort dom andra 2 torx bultarna och sedan växelvis vrider upp muttrarna.
OBS Lätt att gängstängerna vrider ut sej så gör någon märkning eller likande så du ser att dom ej vrider sej så slipper du få helixen i fejjan =)
Då blev det inget patent på den lösningen heller :)
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Vad sitter i sekundären på T3?



Såga av en gäng stång till 2st ca 20cm långa bitar som du byter ut 2 av torx skruvarna mot och drar ner muttrar på gängstängerna. ta bort dom andra 2 torx bultarna och sedan växelvis vrider upp muttrarna.
OBS Lätt att gängstängerna vrider ut sej så gör någon märkning eller likande så du ser att dom ej vrider sej så slipper du få helixen i fejjan =)
Förutsätter kanske att man har tagit ur hela axeln..?
Isf kan man ju bara ställa ner den på backen, helix down, sätta sig på en pall och lägga upp fötterna på rörliga skivan och muttra lösa Torx-skruvarna.
 

tage81

Ny medlem
10 okt 2010
2
0
1
Sävar
Satt 160-380 fjäder 441 ramper å 19.5g i min summit 154. Tycker också 14.5 lät väldigt lite.

Har dock inte hunnit prova min, hoppas de kommer snö i veckan. Måste få isär sekundären, har ingen fjäderkompressor till qrs, och aldrig skruvat i dem förut. Så får hitta på nått
det är alldeles för lite. Satte i 20.5g i mina pinnar. Hoppas det gör susen
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Hade inga 10.9 sexkantsbultar så satte tillbaka torxarna. Hade inte fått för mig att byta helix på fält ändå

det är alldeles för lite. Satte i 20.5g i mina pinnar. Hoppas det gör susen
Ligger väl 1dm snö nu så kan inte prova. Får väl vikta på om de är för lite :)
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Några direkta uppgraderingar på Summit 600 E-tec 2015? Främst 146" fast bör väll vara samma på 154". Förutom färgsättningen då :)
 

Asperi

Välkänd medlem
28 okt 2009
142
0
6
Boden
Tydligen två service bulletiner uppe på 2015 nu. En på problem att tändstiften går sönder under inkörning och en där man har problem med RF DESS och vissa tillbehör.

2015-0013
2015-0014

image.jpg
 

Asperi

Välkänd medlem
28 okt 2009
142
0
6
Boden
Ang bulletinen så kom den just upp i staterna. Dröjer nog ett tag innan ÅF vet om den här hemma. Själv hämtade jag maskinen igår. Men det hade varit skönt om det var gjort innan man drog iväg till fjälls.
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Finns något intresse för bakbågar till 154"???
Har gjort till mig själv och passade på att göra ett gäng!
Pulverlackade laserskurna sidostycken i högkvalitetsaluminium och lyftrör i syrafast rostfritt stål!
Lägger upp bilder så fort jag monterat på min maskin och mer ingående info
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Bakbågar till 154", pulverlackade laserskurna sidostycken i högkvalitetsaluminium, finns i blank vit och sidenmattsvart. Dessa fästs i de 3 originalhålen + 2st kompletterande hål med svartkromaterade insexskruvar.
Lyftrör i syrafast rostfritt stål, dessa kommer att gummiförseglas (svart).
(svårt att se på bilderna men längst ner på sidoplåtarna är en bockad kant för extra styvhet.)
Skicka PM vid intresse!!!



 
Last edited: