Ski-doo 2015

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Kommer de vara nog rejäla för att montera drag på?
Bild är alltid intressant :)
Vill inte lämna några garantier på detta om man tänkt skjutsa barn i pulka, kan bara säga att den är betydligt hållbarare än original i ändamålet lyftbåge både i konstruktion och att den dessutom fästs med 4 skruvar mer än original !
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Vill inte lämna några garantier på detta om man tänkt skjutsa barn i pulka, kan bara säga att den är betydligt hållbarare än original i ändamålet lyftbåge både i konstruktion och att den dessutom fästs med 4 skruvar mer än original !
Hehe de förstår jag, men om den är kraftigare än originalbågen så ska de nog gå :)
 

pl83

Välkänd medlem
13 dec 2011
165
0
16
Vart har du köpt dekalkitet?
Är det egen design?
Såg riktigt bra ut i mina ögon!
 

burkman

Aktiv medlem
13 jan 2011
86
0
6
Hej. Något som tagit bort burkremmen på sin? Visst sitter den fast i övre plattan eller vad man ska säga? Ser att många kör med rsi höjare och original styret. Det jag undrar är om
De går att ha kvar original höjaren och ta bort burk remmen? Dåligt förklarat men. Hoppas att någon förstod vad jag mena ;)
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Hej. Något som tagit bort burkremmen på sin? Visst sitter den fast i övre plattan eller vad man ska säga? Ser att många kör med rsi höjare och original styret. Det jag undrar är om
De går att ha kvar original höjaren och ta bort burk remmen? Dåligt förklarat men. Hoppas att någon förstod vad jag mena ;)
Sitter 2 torx skruvar underifrån på sidorna på remmen. Skruva bort dom så är remmen borta men sticker upp lite av fästet. Varför vill du ta bort den?
 

burkman

Aktiv medlem
13 jan 2011
86
0
6
Tack så mycket :) använder den inte speciellt mycket och tycker att det ser läckert ut utan ;)
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Fyfan vad snygg båge :) Speciellt med det utskurna som skall likna ett 'berg'

Hade Jag haft en summit hade Jag inte tvekat :)
Ja den ser riktigt bra ut faktiskt, vart lite snyggare med bergen istället för de klassiska runda lättnings hålen som typ alla kör med.

Ja nytron har väl en bock på sidan av chassit så funkar nog inge bra på den men har kikat lite i helgen och skall nog passa rätt av på Lynx BD och även Arctic M8, men måste provmontera först!!!

 

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Hej. Något som tagit bort burkremmen på sin? Visst sitter den fast i övre plattan eller vad man ska säga? Ser att många kör med rsi höjare och original styret. Det jag undrar är om
De går att ha kvar original höjaren och ta bort burk remmen? Dåligt förklarat men. Hoppas att någon förstod vad jag mena ;)
Jag beställde min Freeride 2014 utan burkrem, handlaren tog bort den helt enkelt å satte dit en annan avslutning på styrhöjaren/ plattan
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Aldrig kört etec förut, men har hunnit köra ca 16mil känns riktigt bra faktiskt.
Men den har tagit lite mer än 3/4 oljetank på 8mil ungefär. Har väl gått en tank soppa ungefär

Antar att de är under inkörningen, men min m800 tog då väldigt lite olja om man jämför..
 

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
Aldrig kört etec förut, men har hunnit köra ca 16mil känns riktigt bra faktiskt.
Men den har tagit lite mer än 3/4 oljetank på 8mil ungefär. Har väl gått en tank soppa ungefär

Antar att de är under inkörningen, men min m800 tog då väldigt lite olja om man jämför..
Etec tar inte lite olja, kanske om du fis kör med om du pump gasar tar den ca 4-5%.
Visst kommer den gå ner lite efter inkörningen men det är inga kopiösa mängder mindre vi pratar om...

Tur det finns E-tec godkänd olja för 50 kr per liter =)

Du får tänka såhär att din m800 tog iaf mer bränsle än vad din etec 800 gör =)
 

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
E-tec'en tar bra med olja under inkörningen som är ca 80 liter soppa, min tog nu ca drygt 1,5 dunk.

Och håller du mer jämn gas och inte kör så hårt så tar den lite olja, men ligger du mycket å pumpgasar så hinner inte pumpen med så då går den upp på full matningen och ligger då där tills den tycker att man börjar köra lugnare