Att första remmen pajjar direkt och den andra håller är det klassiska fusk mekanikern som satt ihop din skoter bara krängt på remmen på dom inoljade variatorerna.
Variatorerna är typ doppade i olja. Både in och utsida är helt kletiga för dom inte ska ärja så dom ser blanka och fina ut vid leverans.
har sett och hör allt för många som inte blivit rengjorda!!!
Kör inte något av aluminium i diskmaskinen. Brukar bli helt svart av dirkmasins medlet.Så sant, kanske dom torkar hastigt av skivan, men dom är kletiga inne och ute, det letar sig ut på remmen när den blir varmare. Lös med primären och i diskmaskinen ett varv eller tvätta med annan avfettning. Torka också sekundären.
Jag hade först tänkt sätta den på rutan, men då jag har 2 rutor så gick det bort (har en högre som jag kör med dom kalla månaderna). Så det slutade med att jag satte den på tunnelsidan. Jag vet att det inte är enligt lagboken men så gjorde jag iaf.
Står det verkligen i någon lagtext att skylten måste sitta på rutan? Förvisso satte jag nin på xm;n på huven den rymms precis. Men finns ju väldigt många äldre skotrar med regskylt på tunneln.Ni kan lika gärna strunta helt i skylten som att sätta den på bandtunneln, böterna är desamma.
Har kört med min på samma ställe och blivit stoppad 3gånger utan anmärkning, mig veterligen är det väl att skylten skall vara synlig framifrån och det är den!!!Jag satt min på högra sida ståenda på plasten framför sidokåpan.
Synlig framifrån men osäker om det är helt lugnt.
Det stämmer på pricken mot att inkörningsperioden är klar när det passerat 80L bränsle!!!Jag har klippt min skylt så den passar på rutan,v et att det är olagligt det med men det känns som polisen ska vara bra grinig för att bötfälla.
Hur långt har ni haft inkörning på era? Min har gått 15mil nu och inkörningen står på 70%, 24L bränsle har det gått åt.