Polaris 2016

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
då har man provat köra skotern i 1m slasksnö ihelgen med 3" mattan o då kan jag säga att denna mattan är svårslagen vilket bra driv den har i snön man kan köra väldigt brant på skrå o endå ha bra grepp hela vägen så funkar inte så bra i ren puder men blir snön lite mer kompakt blir den riktigt bra :)
 

Rmz250

Medlem
14 mar 2012
12
0
1
2250 kr, konstigt att det skiljer så mycket, eller så är det ni som fått bra pris helt enkelt.
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Ja, jag hade då inte velat betala 2200:- för att nån ska spänna matta åt mig och kanske kolla om man haft nån felkod😁
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Ja, jag hade då inte velat betala 2200:- för att nån ska spänna matta åt mig och kanske kolla om man haft nån felkod😁
Det är mer än så som görs vid en seriös service, och det där med felkoder skulle åtminstone jag ta på allvar med tanke på problemen som varit/är med spridarna och oljepumpskalibreringen på Polaris. Har man otur så blir det ett haveri och har man då inte servat enligt bok är det ajöss med garanti och ev goodwill... Du vet ju inte heller vem som skruvat ihop skotern och är det inte riktigt gjort upptäcker man det förhoppningsvis vid första service. Det är den viktigaste av alla servicar.
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Största anledningen till att jag servar skotern hos åf, är Svedeas maskinskadeförsäkring, som kräver stämplad bok. Mycket bra att ha efter garantin gått ut.
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Har råkat ut för samma så jag har satt ett kort spännband runt sadelstolpen som extra säkring. En enkel mod som jag tänkt göra annars är att sätta upponervända vagnsbult istället för snabbkopplingarna och plastvingmuttrar/stjärnvred för att kunna demontera snabbt.
Följde ditt tips, nu sitter väskan fast ordentligt. Bultarna behövde slipas ner för att få plats i skenorna. [URL=http://forumbilder.se/F98I2/dsc-0176][/URL]
 

daniellinder

Välkänd medlem
26 nov 2015
158
4
18
Luleå
Nu har min varit in igen och fått ECU uppdaterad och även TPS:en finjusterad. Ska och testa i dagarna så får vi se om den blev vildare ��