Polaris 2016

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Det är en svart kontakt med två flatstift i, tror att det bara är en som är svart(?)
Googla på bilder på hur Polaris original nödstopp, så ser du hur kontakten ser ut där!
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Någon som vet om det går att montera LinQ fästen på en SKS? Har nämligen en väska från en Ski-doo som blir att montera på SKS. Alternativt något annat, väskan sitter fast med 'skidremmar' eller vad man ska kalla det, sådana man knäpper ihop
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Blir nog värre det.
Linkfästena sitter väl med två skruv i ytterkant på tunneln?
På Polarisen så sitter kylarna i ytterkant på tunneln, där vill man inte borra för några skruvar...
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Blir nog värre det.
Linkfästena sitter väl med två skruv i ytterkant på tunneln?
På Polarisen så sitter kylarna i ytterkant på tunneln, där vill man inte borra för några skruvar...
Som Jag misstänkte , Jajjamen 2 skruvar i ytterkant. Kanske man skulle få dit några skidremmar och klämma fast i bågen. Så det blir som en öggla. Och där igenom trä min väskas remmar.



Vad är dem stora skillnader mellan en SKS(BLÅA) U.S modell, och en SKS (röda)
5mm lägre kammar och olackade detaljer, allt annat är samma? Utom rutan och handtagsskydd.
 

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
Variartorbestyckningen skiljer också.
120 fjäder o 68 vikter i US o 100 / 70 gr i Röd, tror inget skiljer i sekundär.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Som Jag misstänkte , Jajjamen 2 skruvar i ytterkant. Kanske man skulle få dit några skidremmar och klämma fast i bågen. Så det blir som en öggla. Och där igenom trä min väskas remmar.



Vad är dem stora skillnader mellan en SKS(BLÅA) U.S modell, och en SKS (röda)
5mm lägre kammar och olackade detaljer, allt annat är samma? Utom rutan och handtagsskydd.
Tunneln på brp lär ju vara bredare än på polaris då de är 40,6 cm matta på brp. Och min tanke går då åt att link fästena kanske går att montera på tunnelbanan nedanför klarna. Remmarna till Linq fästena borde räcka en bit ner på tunnelsidan iaf
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Någon som vet om det går att montera LinQ fästen på en SKS? Har nämligen en väska från en Ski-doo som blir att montera på SKS. Alternativt något annat, väskan sitter fast med 'skidremmar' eller vad man ska kalla det, sådana man knäpper ihop
Två förslag:
1. Nita fast två öljetter i "skidremmarna" och sen fäster du väskan med vagnsbult och plastvingmutter i spåret på tunneln. Jämför med en polarisväska, t ex http://www.polarismora.se/shop/31231/art31/h4078/13804078-origpic-64c3c8.jpg

2. Du kan göra fyra hål i botten på väskan som det ser ut på den gamla spadväskan. Fäst med vagnsbult och vingmutter som ovan fast i botten på väskan.
http://www.polarismora.se/shop/31231/art31/h5627/13805627-origpic-8dadca.jpg.
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Två förslag:
1. Nita fast två öljetter i "skidremmarna" och sen fäster du väskan med vagnsbult och plastvingmutter i spåret på tunneln. Jämför med en polarisväska, t ex http://www.polarismora.se/shop/31231/art31/h4078/13804078-origpic-64c3c8.jpg

2. Du kan göra fyra hål i botten på väskan som det ser ut på den gamla spadväskan. Fäst med vagnsbult och vingmutter som ovan fast i botten på väskan.
http://www.polarismora.se/shop/31231/art31/h5627/13805627-origpic-8dadca.jpg.
Tackar för förslag!


Någon som vet om man kan få 'pipljud' när man lägger i backen? Väldigt frustrerande att det bara blinkar en gul liten lampa. Ett pip skulle vara bättre.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Tackar för förslag!


Någon som vet om man kan få 'pipljud' när man lägger i backen? Väldigt frustrerande att det bara blinkar en gul liten lampa. Ett pip skulle vara bättre.
Efter några säsonger med Yamaha Nytro tycker jag att det är underbart att slippa ljudet av en backsummer -jag tror att det har hänt en, eller mööööjligen två gånger sedan hösten -09 som jag varit på väg att gasa iväg med backen i.

Men som svar på frågan: Klart att det går, om man vill.
Jag har dock lagt ner fyra meningslösa minuter på att beskriva varför jag inte vill. ;)
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Efter några säsonger med Yamaha Nytro tycker jag att det är underbart att slippa ljudet av en backsummer -jag tror att det har hänt en, eller mööööjligen två gånger sedan hösten -09 som jag varit på väg att gasa iväg med backen i.

Men som svar på frågan: Klart att det går, om man vill.
Jag har dock lagt ner fyra meningslösa minuter på att beskriva varför jag inte vill. ;)
Smaken är väll delad antar Jag. Känns onödigt att råka sticka iväg full gas- åt fel håll.

Tänkte om det fanns någon kontakt bara å koppla i.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Smaken är väll delad antar Jag. Känns onödigt att råka sticka iväg full gas- åt fel håll.

Tänkte om det fanns någon kontakt bara å koppla i.
Dock så är de ju varvstopp på backen. Även jag hör till dom som tycker De är skönt att slippa pipande, blir ju vansinnig av att höra det hela tiden backen är i
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Är det någon annan än jag som tyckt att "Polaris" trycket på dynan på 600orna är av precis lika dålig kvalite som trycket på snowcheck jackan.

Har 2 bokstäver kvar på ena sidan av dynan
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Hade ju vart bra med backpipen när man skall åka i utförsbacke och bromsa med backen är min åsikt. Vart tokigt för mig några gånger, lyckades dock reda ut situationen.