Polaris 2017

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.088
887
113
Stora Blåsjön
Finns det att köpa till nån extra kylarsats till RMK som på brp? och vart hittar man isf?
Skulle rekommendera att montera den främre kylaren som sitter på SKS mfl, blir en jäkla skillnad med den jämfört att ha något extra bak i tunneln.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Jag kommer satsa på en sån 3fots kylare till min 155".
Hoppas den ska funka bra. Är ju lite mer area och volym i den än frontkylare som sitter på sks. Enklare att installera också.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Är också inne på att en frontkylare funkar bäst eftersom den sitter där all snö som mattan tagit med sig, kommer hamna när den vänder runt drivaxeln.
En kylare monterad i taket tror jag fungerar sämre i jämförelse. Den är mer beroende av aktiv körning och högre fart på mattan så att snön kastas upp. Mina egna teorier...

Men det är ett skapligt jobb att montera en främre kylare om den inte finns där original.
Har gjort operationen på min pro 800 -13.
Så man förstår helt och fullt att man väljer tunnelkylare för att slippa det stora jobbet.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Det stämmer nog det men, jag har pratat med en som monterat en sån här tunnelkylere å han märkte "ingen" skillnad på hans mot polarens sks i hårt skitföre. Kanske arean å volymen gör upp till den lite sämre placeringen. Eller om de är att den hellre kastar en liten snösträng i mitten av tunneln än sidorna.
Jag kommer då pröva iaf.
 

bybon

Välkänd medlem
27 feb 2011
227
0
16
Harbo
Är det fler än jag som snowcheckat pro-x 600 eller xcr och fått veta att leveransen dröjer till minst v52??
Och i så fall
Har ni blivit erbjudna nån form av kompensation
Eller att boka av och få tillbaka handpenningen?
 

mbuffalo

Välkänd medlem
21 sept 2008
188
1
18
Är det fler än jag som snowcheckat pro-x 600 eller xcr och fått veta att leveransen dröjer till minst v52??
Och i så fall
Har ni blivit erbjudna nån form av kompensation
Eller att boka av och få tillbaka handpenningen?
Har du blivit lovad tidigare leverans än så vid beställning?
 

rolf

Aktiv medlem
1 jan 2000
63
3
8
Är det fler än jag som snowcheckat pro-x 600 eller xcr och fått veta att leveransen dröjer till minst v52??
Och i så fall
Har ni blivit erbjudna nån form av kompensation
Eller att boka av och få tillbaka handpenningen?
Det är XCR 800 som har preliminär ankomst vecka 52.
XCR 600, vecka 47.
 

800Swb

Medlem
11 okt 2013
22
0
1
Nya artikelnummer även på de olackade armarna på -17, trots att armarna på -16 redan var tekniskt fulländade ;-)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
körde med mina hela förra året utan problem :)
Jag har också kvar original framvagn och har inte känt något behov av att byta ut den.
Har lekt med tanken att beställa nya offsetspindlar för att smalna av till 37", men har inte riktigt bestämt mig än om jag behöver det -annat än för lastning och lossning på släpet då jag monterade Caliber glides anpassat efter 36“ som jag har på Pro Rmkn.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Jag har också kvar original framvagn och har inte känt något behov av att byta ut den.
Har lekt med tanken att beställa nya offsetspindlar för att smalna av till 37", men har inte riktigt bestämt mig än om jag behöver det -annat än för lastning och lossning på släpet då jag monterade Caliber glides anpassat efter 36“ som jag har på Pro Rmkn.
okey det är ju ett mellan ting då som går att prova tycker själv 36 är för vinglig av sig :)