Polaris 2017

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Jag upplever axys rmk som extremt kommunikativ, den reagerar exakt likadant på min input som förare varje gång -därmed inte sagt att det blir rätt alla gånger.
Det har hänt -och hände framförallt inledningsvis- att det inte alls blev som jag tänkte, men när man efteråt analyserar varför så inser jag att jag stått fel, eller haft helt fel tyngdpunkt eller liknande.
Jag är antagligen världens sämsta kriterier, men överlag är jag grymt nöjd med Axys Pro Rmk, kan liksom inte komma på något jag anser är en miss, förutom variatorsetupen den levereras med som måste vara baserad på lösa gissningar enbart...någon test kan iaf omöjligen blivit genomförd?
Ska för övrigt in med den igen för felsökning, när jag hämtade den hade jag inget halvljus, efter byte av ljusinsats har jag nu
(trumvirvel) halvljus men inget helljus! :blink:
Ja den svarar väldigt bra på input, men i min mening gör den bara det när det börjar luta, vid flackare körning tycker jag inte den beter sig som jag vill och upplevs tråkig och tam.

Original variator måste som du säger, bara ha plockats ur luften... Men det har jag fått ordning på, nu ska bara "busfaktorn" höjas på något vis också.
 

davvap

Aktiv medlem
23 feb 2006
84
0
6
ö-vik
Är det nån som har koll på Rush xcr -17 ? Hur mycket det skiljer från vanliga PRO X -16
Såg att xcr har gått till 307 och pro X på 305... Trodde de var felskrivet men samma info på svenska som amerikanska sidan, alu pyramid? Varför inte kolfiber då de fortsätter med det på PRO X ? Jag fattar inte nåt.... Någon?
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Är det nån som har koll på Rush xcr -17 ? Hur mycket det skiljer från vanliga PRO X -16
Såg att xcr har gått till 307 och pro X på 305... Trodde de var felskrivet men samma info på svenska som amerikanska sidan, alu pyramid? Varför inte kolfiber då de fortsätter med det på PRO X ? Jag fattar inte nåt.... Någon?
Som jag fattat det så bygger xcr på PRO-S men med tåligare komponenter och kralligare dämparsetup
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Ok! Tack! Typ långlopps race förberedd då typ!
Så här skriver supertrax om den
The resurrection of the historic Polaris XCR nomenclature is applied to two new 120-inch RUSH models: The XCR 800 and the XCR 600. These sleds are serious models targeted at all-out cross-country and ditch warriors.

Polaris started with the Pro S (not the Pro X) and proceeded to rework nearly every area of the chassis for stronger off-trail results: Rails are reinforced as are skidframe suspension arms.

There's a new, larger front track shock. The front end's Walker Evans have been recalibrated and feature rebound damping clickers. A huge drilled brake disc is used and a 1.5-inch track is featured. Rugged, solid idler wheels are used all around. Apparently all the parts used are right out of Polaris' own race shop, so it goes without saying, this sled is suited for racing, pretty much right out of the box.

In case you're wondering, we've ridden it and were extremely impressed with how well it rides in chatter, stutters and rollers. Although a bit more serious than some of its competition's wannabe race sleds, the XCR is totally manageable for trail riders.
 

davvap

Aktiv medlem
23 feb 2006
84
0
6
ö-vik
Så här skriver supertrax om den
The resurrection of the historic Polaris XCR nomenclature is applied to two new 120-inch RUSH models: The XCR 800 and the XCR 600. These sleds are serious models targeted at all-out cross-country and ditch warriors.

Polaris started with the Pro S (not the Pro X) and proceeded to rework nearly every area of the chassis for stronger off-trail results: Rails are reinforced as are skidframe suspension arms.

There's a new, larger front track shock. The front end's Walker Evans have been recalibrated and feature rebound damping clickers. A huge drilled brake disc is used and a 1.5-inch track is featured. Rugged, solid idler wheels are used all around. Apparently all the parts used are right out of Polaris' own race shop, so it goes without saying, this sled is suited for racing, pretty much right out of the box.

In case you're wondering, we've ridden it and were extremely impressed with how well it rides in chatter, stutters and rollers. Although a bit more serious than some of its competition's wannabe race sleds, the XCR is totally manageable for trail riders.
Tack! Det verkar vara en riktig racesled i konsument förpackning, jag körde en PRO X för 2v sen och blev grymt imponerad.... Fin och förlåtande fjädring, är bara rädd om man skulle köpa en -17 att den setupen på fjädringen skulle va stenhårt kalibrerad då den har ett race ursprung. Hmmmm.
 

tmk_88

Välkänd medlem
16 jan 2012
152
0
16
norrbotten
Årets Early Snowcheck rabatter är då följande: 10.000sek i tillbehör, 15% rabatt på märkesförsäkring, Ryggsäck värde 1000sek.
 

tmk_88

Välkänd medlem
16 jan 2012
152
0
16
norrbotten
Nej, har inte sett några svenska priser ännu.. men lär säkert komma nästa vecka då roadshow startar. Så det blir att kolla sm cross och kika på 17 modeller nästa helg :)
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Årets Early Snowcheck rabatter är då följande: 10.000sek i tillbehör, 15% rabatt på märkesförsäkring, Ryggsäck värde 1000sek.
Inte lönt att snowchecka en pro rmk TD med 10kkr i tillbehör... om man redan har rätt lyftbågar och packväskor vad ska man då ha för tillbehör..? För det är väl bara polaris oem prylar som får tas på värdechecken?
 

tmk_88

Välkänd medlem
16 jan 2012
152
0
16
norrbotten
Inte lönt att snowchecka en pro rmk TD med 10kkr i tillbehör... om man redan har rätt lyftbågar och packväskor vad ska man då ha för tillbehör..? För det är väl bara polaris oem prylar som får tas på värdechecken?
olja,remmar,kläder?

Men jag själv hade hellre haft 10k avdraget från priset på maskinen
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
Inte lönt att snowchecka en pro rmk TD med 10kkr i tillbehör... om man redan har rätt lyftbågar och packväskor vad ska man då ha för tillbehör..? För det är väl bara polaris oem prylar som får tas på värdechecken?
enligt vad jag kom ihåg så finns ju även fox dämpare runt om med i katalogen blir ju betydligt billigare än att köpa både fram o bak :)
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.468
382
83
Malå/Adak
olja,remmar,kläder?

Men jag själv hade hellre haft 10k avdraget från priset på maskinen
10000kr i grejer till ordinarie pris betyder väl ungefär 5000 i inköpspris, varav gissningsvis Polaris står för hälften och handlaren ska stå för andra hälften.
Så 2500:- är nog ungefär vad handlaren kan pruta om han slipper lösa in snowcheck-checken.