Polaris 2017

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
174" med 3" kammar, inte helt oväntat.
Switchback assault 144" kommer i axys, även rmk 600 144".
Verkar vara ett par öppnare fotsteg till swb assault, dom är även "knäckta"
Ny racesläde vid namn XCR, tyvärr rush-bakända.
Samt en där jag bara kan se att det står Assault på, i 144" och 155" längd. Istället för rmk assault kanske?
 

F.B

Aktiv medlem
6 feb 2014
50
0
1
Hagge
Pro Rmk 174" och en ny Assault 144" bland nyheterna. Nu med betydligt bättre fotsteg som det ser ut.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Är då riktigt besviken, ingen rmk baserad 146". Istället har man gjort förlängd ledmaskin på 144"

Tja, det är väl rätt logiskt då den längden förväntas få hård behandling på leden, något ett lättbygge som rmk knappast håller för i längden...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Är då riktigt besviken, ingen rmk baserad 146". Istället har man gjort förlängd ledmaskin på 144"
Försäljningsmässigt tror jag det var rätt väg att gå, men här i Sverige hade nog en sks 146" varit en hit. Tror dock även assault 144" kommer sälja bra. Första gången på många år som jag har lite sug igen på en polaris.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Ska jag vara helt ärlig tyck jag assault 144"an såg riktigt frän ut. Tror inte den gör bort sig i snön!

Boggi ändringen på 174"an när dom flyttat saxen bakåt blir väl per automatik en förstyvning av den? Alltså att det kanske inte behövs skruvas på bakre stötdämparen så jädra hårt. Är nog det som behövs för att 3"arn ska trivas.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Verkar vara en"uppdaterad"std.instrumentering till -17, man förstod ju att det inte blir så mkt.nytt i övrigt.
174" var väl det enda i "nyhet" som intresserade mig, dock är den längden onödig&blir nog för klumpig.. blir nog inget byte nästa år.
 

F.B

Aktiv medlem
6 feb 2014
50
0
1
Hagge
Vad jag har hunnit se så verkar de ha slopat "vanliga" RMK modellerna till i år. Även Indy SP verkar ha gått bort. Eller är det bara att de inte ingår i Snowcheck mån tro, och att de då dyker upp senare. Lite intresserad att veta om de också kommer att ingå i Axys familjen, eller om de kör på med proride även i år på de modellerna.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
174" med 3" kammar, inte helt oväntat.
Switchback assault 144" kommer i axys, även rmk 600 144".
Verkar vara ett par öppnare fotsteg till swb assault, dom är även "knäckta"
Ny racesläde vid namn XCR, tyvärr rush-bakända.
Samt en där jag bara kan se att det står Assault på, i 144" och 155" längd. Istället för rmk assault kanske?
En ny riktig R "Racesläde" har ju redan kommit som dom kör med i "Open-klassen" iaf.
 

daniellinder

Välkänd medlem
26 nov 2015
158
4
18
Luleå
Vad jag har hunnit se så verkar de ha slopat "vanliga" RMK modellerna till i år. Även Indy SP verkar ha gått bort. Eller är det bara att de inte ingår i Snowcheck mån tro, och att de då dyker upp senare. Lite intresserad att veta om de också kommer att ingå i Axys familjen, eller om de kör på med proride även i år på de modellerna.
http://www.polaris.com/en-us/snowmobiles/600-rmk-144
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.635
798
113
Kramfors
Har ni sett att de bytt ut den pålitliga mekaniska oljepumpen till en eldriven? För mig låter det helt åt hell snacka om osäker pump!! När garantin gått ut får man riva bort pumpen och blanda i tank som på en gammal moped från 70 talet. Enda fördelen med elpumpen är att den lär passa bra som oljepump till turbobyggen på andra maskiner :madgrin: