Polaris 2017

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
så nån som varit ut o provat orginalframvagnen på sina nya 17? tänkte har inte hört nått om framvagsproblemen med 17 än så länge iaf :)
krillnecks, vad tycker du om 174"/3"-17 vs 163"/3"-16? vad är bättre/sämre?
ang.alu.framvagnen om den är bra eller anus? den är inte så vek som många vill påstå, ska nog vara en redig smäll för å böjjas, kör man 39"så är den ju att föredra iomed den är konstruerad som en engångs stötdämpare, oftast kör man ju hem med böjd a.arm, men del måste ju bytas&att den oftast tar hand om smällen i a.armen&inte i chassiet.

https://www.youtube.com/watch?v=1YNka5F0L-U&t=274s
Kolla vid 0.15, tycker det verkar som en redig smäll med lindrig utgång pga.alu.armen.
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Vet inte om Axys är klenare men Pro ride bulken verkar stadig. Trots starkare a-armar än orginal har jag inte hört om någon som spräckt den vid en smäll i a-armen.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Vet inte om Axys är klenare men Pro ride bulken verkar stadig. Trots starkare a-armar än orginal har jag inte hört om någon som spräckt den vid en smäll i a-armen.
Axys&proride är nog rätt lika i hållbarhet/konstruktion, verkar vara som polaris ingenjörerna varit nyktra när dom konstruerat bulkheaden:)
Det som man förundras över är ju att inte andra tillverkare börjat med epoxylim när chassina monteras ihop, ökar ju vridstyvheten rejält.
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
krillnecks, vad tycker du om 174"/3"-17 vs 163"/3"-16? vad är bättre/sämre?
ang.alu.framvagnen om den är bra eller anus? den är inte så vek som många vill påstå, ska nog vara en redig smäll för å böjjas, kör man 39"så är den ju att föredra iomed den är konstruerad som en engångs stötdämpare, oftast kör man ju hem med böjd a.arm, men del måste ju bytas&att den oftast tar hand om smällen i a.armen&inte i chassiet.



https://www.youtube.com/watch?v=1YNka5F0L-U&t=274s
Kolla vid 0.15, tycker det verkar som en redig smäll med lindrig utgång pga.alu.armen.
angående framvagnen har kört 15 mil nu o fått ett par smällar då jag trott jag skulle böja den men den är hel o fin än var samma på min förra maskin också så jag tycker dom hållt ovanligt bra iaf för mej :) så jag är då nöjd med 39 framvagnen tycker inte man behöver byta :)

angående 174 så har nu några andra varit ut o testat den för att kolla om jag har fel men nej även 155 åkarna tycker den är ovanligt smidig för att vara en 174 men den behöver mer utrymme om man går nedåt o ska uppåt igen men är absolut inte som en buss i skogen den vill gärna gå rakt fram då man svänger också (på plan backe) upplever denna bättre än 163 angående gräva ned sig för 163 gick gärna djupt om man stog i en uppförsbacke tycker denna kompenserar det bättre i lös snö sen är den väldigt lätt att skråköra med o det är ett fantastiskt driv i mattan känns som jag har bättre kontroll med denna o kan hålla högre fart utan tappa kontrollen så jag är mycket nöjd :D
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Låter bra det krilnecks:bigsmile:tror åxå att serie 7 funkar bättre med något längre än 163an.
Du får skriva mer recensioner då milen rullat på mer för dig.
 

joccke

Välkänd medlem
30 okt 2009
190
0
6
sthlm
Tänkte byta in min PRO rmk -14 till en ny axys men är kluven om man ska ta den med 66kam eller 76kammar. Vad kör ni med?
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
series 6 mattan verkar ha lite kvalitetsproblem vad jag sett, som att vissa av mattorna är dåligt vulkade och släpper stora bitar, långt ifrån alla dock men ändå.