Polaris 2017

tmk_88

Välkänd medlem
16 jan 2012
152
0
16
norrbotten
någon som petat på den fetare displayen är den vettig eller är det enbart bortkastade pengar?
"fetare displayen" ? om du menar interaktiva displayen så JA den är kanonfin enligt mig. tydlig och bra options. Samt bra kartor med senaste updateringen.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
"fetare displayen" ? om du menar interaktiva displayen så JA den är kanonfin enligt mig. tydlig och bra options. Samt bra kartor med senaste updateringen.
Bra kartor?
Finns det en enda höjdkurva på kartan?
Tyckte jag såg en bild tidigare, där var det ju typ vägar och sjöar bara.
Eller har det kommit nåt bättre..?
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Hoppas verkligen dom styr upp nå vettiga kartor. Skulle varit ett samarbete med Garmin för att få in deras friluftskarta.

Det och samma funktion som rinon har med kommunikation och där man kan se andras positioner vore ju guld värt. Finns ju redan bluetooth på displayen så nu äre bara för polaris å löpa linan ut
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Den enda som visar lederna över hela landet är Kartmans skoterledskarta till Garmin.

Opensledmap finns till tex Galileo, inte på något sätt fullständig men bättre än inget. Kan läggas på Hitta Frilufts och ger en skaplig bild iaf. Nån fullösning går säkert att ordna men om Polaris hade kunnat så hade de gjort det redan. Mer troligt är förstås att de inte har tillgång till de licenser som krävs och att kostnaden blir för stor för att få in dem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Vem behöver skoterledskarta när man kan välja i fall fyrhjulsdriften ska vara i eller inte :D
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Nån som provat Swb assaulten och kan säga hur den upplevs i den snö som funnits? Funderar på att ta klivet ner från 155" till 144" (talonmatta och smalare framvagn) nästa år men är rädd man kanske blir besviken.
Hur upplevs den i skogen?

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
 

zdravo

Medlem
17 apr 2015
27
0
1
Örnsköldsvik
Nån som provat Swb assaulten och kan säga hur den upplevs i den snö som funnits? Funderar på att ta klivet ner från 155" till 144" (talonmatta och smalare framvagn) nästa år men är rädd man kanske blir besviken.
Hur upplevs den i skogen?

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
sitter i samma sits som dig, har riktigt svårt att välja.
så jobbigt när man inte kan provköra innan man bestämmer sig.
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Orkar ej skumma igenom hela tråden.

Vad är dem stora skillnaderna mellan 16 och 17? Står i valet och kvalet att hämta en sprillans ny -16. SKS 800.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Det är nog många små förbättringar som ej syns utåt till -17 utöver färgenerna. Snackas om förbättringar på elsystemet. Mattan har fått ett nytt artikelnr också. Vet dock ej om mattan är uppdaterad...
 

Polartech

Välkänd medlem
3 jan 2013
114
0
6
Nya swb assaulten känns djävelsk leken ut.nya fotstegen är jättebra.med den nya boggin är inte den för tråkiga 2.0 mattan att känna igjen.har inte prövat en mer rullvännlig och leken standard skoter.inte svårt att välja nästa års polaris
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.088
887
113
Stora Blåsjön
Nån som provat Swb assaulten och kan säga hur den upplevs i den snö som funnits? Funderar på att ta klivet ner från 155" till 144" (talonmatta och smalare framvagn) nästa år men är rädd man kanske blir besviken.
Hur upplevs den i skogen?

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Provkörde nya swb 144" i helgen. Men jag måste säga att jag är besviken på den, tycker den känns som gamla vanliga swb fast med bättre fotsteg. Största problemet är att den är för bred framme vid fotstegen, så den skär inte alls när man ligger på skrå, utan tappar röven och går inte alls hålla en linje med den.
Och speciellt lekfull tycker jag inte den var heller, 137"an är 10gg roligare på alla sätt.
Så skulle jag vilja ha en 144/146" 2017 så skulle valet blir en nerkapad sks 155".
Går säkert att få till 144" och bli mycket bättre men då måste man kasta massor med pengar på den så då är 155an ett billigare och säkrare val om man vill ha en kort rmk. Swb är fortfarande en lång kort maskin.