Har testat 3,5mil idag i ruggigt dåliga snöförhållanden, har trampat lite led genom att kryssa mellan stenarna på leden typ.
För det första är hela maskinen mycket hårdare/stummare än den summit X jag hade tidigare, skillnaden med expert paketet antar jag.
Dynan vill man inte sitta på någon längre stund och tempen går uppskattningsvis 20 grader högre med samma förhållanden jämfört med min förra summit x.
Så hela maskinen är absolut mer specificerad för lössnö, synd det inte finns någon än bara.
Är det skillnad med turbo är lite 10 000kr:s frågan här och svaret är ja.
Är det så stor skillnad att det är värt mellanskillnaden, än så länge ett klart nej på den.
Känner att jag skulle vilja lasta på lite motstånd på den som lite djup snö innan det går att svara fullt ut på den.
Har känslan av att den skulle skina lite mer om den får jobba lite tungt.
På dagens 600 höjdmeter krävs det en liten stunds fullgas för att få upp varven innan du släpper om du vill höra ljudet som vi alla hört i flertalet youtube videos....
Föret var så deprimerande idag att vi gav upp, hämtade klubbskotrarna och spadar ist för att åka och gräva igen lite diken och hål.