Bilder: Fastkörningar

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
säger den som kör skotermärket som agerar stand in för blysänken

jag fastnar ju inte.
kollar man på bilderna så ser man ju hur dom kör fast.
kört sakta mot en backe och sen försöka tvärgasa och fastnat... skotern står rakt upp...
sedan en annan som krypit på leden och ut i snön och sänkt sig...
:D

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Nog går det att sätta sig med en Skramlaha oxå:embarrest:
Här är ett par bilder från denna vecka

Klockren fastkörning! :biggrin1:

Har lagt märke till att du trotsar kylan och "gnider" på ändå. Respekt! Går det bra med nytron i vargavitern? inte haft nått trubbel? Min larmade ang. kylningen här om dagen. Troligtvis så var de vätskenivån som var låg bara.

Last edited:

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Klockren fastkörning! :biggrin1:

Har lagt märke till att du trotsar kylan och "gnider" på ändå. Respekt! Går det bra med nytron i vargavitern? inte haft nått trubbel? Min larmade ang. kylningen här om dagen. Troligtvis så var de vätskenivån som var låg bara.
Ja nytron går fint i kylan hade problem med ett bränlepumps relä förra vintern när det var riktigt kallt men det är bytt så nu går den fint:) Ja och bara för att termometern är på -30 så hondrar det ju inte att man kan fara ut utan det är ju bara att klä på sig kite mer :becky:

Mormor bor i Umnäs, Jan-Axel Larsson med familj bör du känna till :p

Mycket snö uppe på Gardfjället nu :rock:
jaha då fattar jag, men du får PM.a mig nästa gång du är här så kan vi ut o köra!:hello:

här kommer ett par bilder till för att gå tillbaka till ämnet.

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
Ja nytron går fint i kylan hade problem med ett bränlepumps relä förra vintern när det var riktigt kallt men det är bytt så nu går den fint:) Ja och bara för att termometern är på -30 så hondrar det ju inte att man kan fara ut utan det är ju bara att klä på sig kite mer :becky:

jaha då fattar jag, men du får PM.a mig nästa gång du är här så kan vi ut o köra!:hello:

här kommer ett par bilder till för att gå tillbaka till ämnet.
hur långt ha nytron gått?
med tanke på alla bilder du lägger upp så lä den ju ha gått ett par mil

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
hur långt ha nytron gått?
med tanke på alla bilder du lägger upp så lä den ju ha gått ett par mil
jag har hunnit med att köra 1060 mil med den och nu har man ju precis börjat på säsong 3 så kag hoppas på att köra lite drygt 500 mil denna vinter oxå :biggrin1:

Lite lättare när man kör fast med sådana här små skotrar, då är det bara att dra lite så är den snart lös igen.

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Idag blev det en massa fastkörningar med nytron men även Commander som var med på turen lyckades att fastna några gånger :D Det var -20 när vi for iväg och -22 när vi kom hem idag och totalt blev det 8,6mil.

Här har commandern fastnat lite, kolla hur den högra skidan står ca 110grader åt "fel" håll.

Bazooka

Välkänd medlem
23 feb 2009
120
0
16
Strömsund, Storumans kom.
Idag blev det en massa fastkörningar med nytron men även Commander som var med på turen lyckades att fastna några gånger :D Det var -20 när vi for iväg och -22 när vi kom hem idag och totalt blev det 8,6mil.

Här har commandern fastnat lite, kolla hur den högra skidan står ca 110grader åt "fel" håll.

Vem har Commandern, David?