Flytande sekundär på rev?

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
10 mil körda med den. Fungerade även fint på andra summiten några mil tills vevstaken rasade... Inget som berodde på bussningen dock :mad:

Kontrollerade även axeln. Har inte använt något smörjmedel och efter tio mil syns inget slitage. Silikonfett har jag däremot funderat på att använda... :amazed:

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
vill inte vara brysk men du har fått betalningen för länge sen och flera påminnelser men jag har fortfarande inte sett röken av det jag köpte av dig Antonol, care to explain?

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Två skurna Rotaxrovor, ett turboprojekt, firmastart och studier. Lämnar på posten imorgon..! Ber så mycket om ursäkt och hoppas ni tidigare som fått era bussningar har lika bra uppfattning om dem som mig!

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
låter som du har mycket att göra alltså, ingen skada skedd vill bara få hem det jag köpt :)

A_Lindahl

Välkänd medlem
7 jan 2008
330
0
16
Torpshammar
Ca 40 mil med bussningen, och verkar funkar bättre..

Just så mkt kallare vet ja inte om variatorerna blir, men rem-slitaget är märkbart mindre!

Ska köpa en ny rem nu och köra in den riktigt och hoppas på de bäst.
Har kört på en "gammal" 383-rem för att se så de funkar, ska nu prova en Dayco XTX5034 på Rinab's rekomendationer, och hoppas den håller riktigt bra!

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
9 i morse lämnade jag dessutom vovlos bussning med posten. Ber så mycket om ursäkt för tidsåtgången!

60 mil med bussning och det syns inget direkt slitage på variatoraxeln. Rekommenderar dock något slags silikonfett!

PhzII-Mtn

Välkänd medlem
18 feb 2007
130
0
6
Tierp
Hur kan detta tänkas fungera om man bara har krysskil på sekundär axeln? Har lite problem med remslitage på min formula och får inte till linjeringen som jag vill (misstänker att något är krokigt i chassit)

PhzII-Mtn

Välkänd medlem
18 feb 2007
130
0
6
Tierp
Min går inte att rucka mer än 1mm i sidled kanske, sitter en bussning där som "stopp" så den inte kan fara utåt. Kanske testa att ta bort den då. En kompis har en mach 1 -89 och den har flytande, våra variatorer ser lika ut av det man kan skåda utan att plocka itur dom.

Då ska jag prova plocka bort bussningen och rengöra/fetta axeln.

exlime

Välkänd medlem
22 jan 2010
234
0
16
Kört 20 mil med bussningen nu och det verkar fungera bra! Inget slitage på axeln heller.

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Möjligen får du en liten låda med posten på tisdag.. ;)
Näe det var tydligen inte så, nu skickar du bussningen jag betalat för eller så blir jag sur på riktigt!

Rekommenderar att inte köpa bussningar (eller saker överhuvudtaget) av mannen i fråga då han inte verkar speciellt seriös...