Skoterbilder

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
T-shirt??
Ja han är inte klok! Är det ca -15C så kan vi vara ute heladagen och han har bara jenas på sig utan långkalsonger och under jackan har han bara en t-shirt medan jag själv har 3 underställ på mig och täckbyxor o jacka. Men han är ju 100% finne så det är väl så det är med den finska Sisu'n:confused:
Han sa att det bara var -3C när bilderna togs "Rena vårvädret"
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Såg att en av dina andra bilder i tråden har kommit till användning i kommersiella sammanhang.
http://www.skoterevent.se/
Hur mycket betalade dom för den bilden? :D

det undrar faktiskt jag också. såg en sån där reklam grej här hemma i ström när den väl komme upp och första tanken var: men, där e ju david mach z :eek: undra om han fått pengar för de där.
Tack för att ni informerade mig om att jag var med på bild i affischen.
Nu har fotografen och reklambyrån gjort upp så fotografen får en slant och även jag ska får lite pengar:becky: så nu kan man tanka skotern några gånger till i vinter:)
 

grop

Välkänd medlem
Här kommer min värsting. ET 250 -81 har gått endast runt 220mil.
Någon som bjuder onödigt bra så är den till salu. Har insett att jag borde göra mej av med den men jag anser att den ändå är för fin för att säljas iväg. Svårt att göra sej av med gamla godingar.





 

grop

Välkänd medlem
Just därför jag har så svårt att sälja den. men det känns inte bra att den bara står och samlar damm (den har överdrag).

Å andra sidan så skulle jag behöve pengarna till andra projekt. Då man har 2 barn, lagom stora ägor så som hus, gårdshus, ladugård, skog m.m. och en jävla massa intressen både jag och sambon så måste man försöka jaga slantar för att kunna fixa till det man har. Det är inte lika roligt med en "färdig" skoter. Det är roligare med skit som behöver fixas till. Visst det finns alltid att göra på den här också men jag vågar inte använda den fullt ut då den är så fin. Då blir det att den står bara. Har kanske kört max 1km i år med den. Den gick inte helt perfekt men det lär bero på gammalt bränsle och att den körs för lite. Det finns inga leder på nära håll från mej så jag måste slåss med ris och annat innan jag kommer till dom. Köra igenom sly är inget jag gör med den här skotern.
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
En m7a kanske ? :)

Är robert kvar på slöjden eller har ni fått nån annan lärare dit ?

Robert var nämligen den tveklöst coolaste läraren jag nånsin träffat :D
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Hej här kommer en bild jag fick i ett mejl idag :)


Jag har ju bytt matta på min skoter så nu trodde jag att jag inte skulle köra fast längre men tydligen så var det ingen garanti:mmph: då detta hände häromdagen. :afraid:


Så jag for in i garaget och kapade bort lite överflödigt aluminium:wondering:




så nu ska jag nog inte köra fast lika ofta för det måste ju varit någe fel på skotern:whistle:

Ett par bilder från dagens tur det blev 8mil




Och nog blev det skillnad på skotern sen man minskat ner fotstegen lite:)
nu är det bara att "gunga" lös den så tar man sig framåt.