det är bara köra efter sjön.har du nån aning hur leden fortsätter från Nedansjö mot stöde?
Utforskade det förra året men de gick inte så bra :argh:
eller så kör man bara kraftledningen
det är bara köra efter sjön.har du nån aning hur leden fortsätter från Nedansjö mot stöde?
Utforskade det förra året men de gick inte så bra :argh:
är det nån som fixar lederna i nedansjö?:hmmmm:Nu är lederna fixade och röjda i Nedansjö också. Vi har dragit om på några ställen för att försöka få ner åkandet på el-ljusspår och vägar. Ska bara beställa och sätta upp nya skyltar, vart är dom billigast? här är dom bästa priser jag kunde hitta http://www.sunli.se/
Vi har redan nya idér till nästa år!
Nedansjö-Stöde det är just den leden vi har fixat med!
Fast till största delen går ju den på Stödesjön/Ljungan
Vi har ju ingen skoterklubb direkt, utan vi är ett gäng som har börjat ändå, för att få lite ordning, vi har funderat på att bygga en en egen sladd...men sladda får vi turas om med (med våra egna maskiner) vi har ju i stort sett bara en led som man behöver/kan sladda.är det nån som fixar lederna i nedansjö?:hmmmm:
är det nån som sladdar dom med egen sladd å maskin eller?
Hoppas inte, har PPS boggie nuHur är det med gällivare skoterklubb ? finns det nån aktivitet och angagemang ?
Kommer lederna att sladdas på riktigt iår (med pistmaskin) eller blir det somm förra vintern ?
Hade tänkt gå med nu innan säsongen börjar nämligen.
Hoppas inte, har PPS boggie nuHur är det med gällivare skoterklubb ? finns det nån aktivitet och angagemang ?
Kommer lederna att sladdas på riktigt iår (med pistmaskin) eller blir det somm förra vintern ?
Hade tänkt gå med nu innan säsongen börjar nämligen.
Jag körde pistmaskin förra året i gve å fixade ledena ifrån OK i malmberget till aborrtjärn. Dock tyvärr bara en gång, sedan så hände nått med maskinen.. men som sagt så ska jag försöka göra flera ggr iårLeden som går okq8 malmberget-golfbanan-vassara-dundret-abborrtjärn-okq8 malmberget var ju livsfarlig ifjol. Var iof första året jag körde skoter inne i samhället så vet inte hur dom brukar vara, men vill minnas att jag sett en pistmaskin på den leden förut.
Hörde även rykten om att dom ska köra med pistmaskin iår
Om ni märker ut ordentligt å så från Hällsjöarna mot Nedansjö så kan vi i Matfors skoterklubb säkert hjälpa till med lite ledunderhåll.Vi har ju ingen skoterklubb direkt, utan vi är ett gäng som har börjat ändå, för att få lite ordning, vi har funderat på att bygga en en egen sladd...men sladda får vi turas om med (med våra egna maskiner) vi har ju i stort sett bara en led som man behöver/kan sladda.
Kör hårt :rock:Jag körde pistmaskin förra året i gve å fixade ledena ifrån OK i malmberget till aborrtjärn. Dock tyvärr bara en gång, sedan så hände nått med maskinen.. men som sagt så ska jag försöka göra flera ggr iår
Om ni märker ut ordentligt å så från Hällsjöarna mot Nedansjö så kan vi i Matfors skoterklubb säkert hjälpa till med lite ledunderhåll.
VV brukar inte gilla att man drar en skoterled i diket längs en väg.Prolemmet är ju att den " o officella" leden går i diket efter E14 och sedan i diket efter gammla E75. innan vår led genom Nednasjö börjar. Gillar vägverket att man märker ut sådana leder (som går i ett dike) som officiella leder, någon som vet???
Hej på dig.Tjena Beretta!
Är det nåt som måste göras här i Sävast? kan nog hjälpa till lite.
Pelle
Ps kanske forumets längsta tråd du skapat!:beer:
Hej, mycket trevligt med frivilliga arbetskrafter, fn är det inget akut men det kommer......... skickar ett PMTjena Beretta!
Är det nåt som måste göras här i Sävast? kan nog hjälpa till lite.
Pelle
Ps kanske forumets längsta tråd du skapat!:beer:
Vv + banverket kommer att stänga vår led över väg 97 och järnvägen (upp mot Gruvberget) pga ombyggnad till 2+1 och vajerräcke. Vet inte i dagsläget när detta kommer att ske
Vår protest mot detta tar dom ingen hänsyn till, trots att det är den mest frekventerade leden vi har samt att det är i stort sett den enda led som förbinder Sävast med Bodens norra och östra delar och dessutom en led som "alltid" funnits där
Ta en kontakt med Jan Lindgren han är ju nationell samårdnare o ni är ju inte dom enda som råkat ut för det här fenomenet.Vv + banverket kommer att stänga vår led över väg 97 och järnvägen (upp mot Gruvberget) pga ombyggnad till 2+1 och vajerräcke. Vet inte i dagsläget när detta kommer att ske
Vår protest mot detta tar dom ingen hänsyn till, trots att det är den mest frekventerade leden vi har samt att det är i stort sett den enda led som förbinder Sävast med Bodens norra och östra delar och dessutom en led som "alltid" funnits där