Det känns som det är dags för en Sorselelyft.
Vore fint med en sådan i förvaringsfacket under dynan.
Vore fint med en sådan i förvaringsfacket under dynan.
Jag har faktiskt funderat på att svetsa ihop något liknande, Har en liknande winch liggandes i garaget.Clas Ohlson
Art nr 30-6218 eller 30-6220 kompletterat med vinschband 10 m 30-8119.
Lite profilrör 40*40 o 30*30 samt en ögla eller 2 samt ett gammalt spånnband att slå runt en tall om man ska bärga framåt eller bakåt också blir billigare 350-550 totalt, stålprofil går ju att få tag på via förfogandelagen och det är bara biten som håller spelt som behöver vara stål, resten går utmärkt att göra i aluprofil.
Tror jag såg nått liknande förra säsongen här på forumet någonstans.
:blink1:
Okej, inga tallar på isen med en riktig karl borrar ett hål, hugger en tall att stoppa däri inför bärgning
Sov gott
"Been there" från och till , ofta köper man ju på ett infall för att sedan inse att allt egentligen fanns i "bra ha " förrådet på 60 m2...Jag har faktiskt funderat på att svetsa ihop något liknande, Har en liknande winch liggandes i garaget.
så investeringen blir försumbar, bara lite eget arbete, Men man ska ju ha tid också, mycke nu !
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=21422Tror jag såg nått liknande förra säsongen här på forumet någonstans.
Glöm inte kameran !ÄNTLIGEN!!!!!
till helgen blir det till att sladda för första gången!
som man har väntat
ska bara lära mig att lägga upp bilder på sidan så kom de upp sen:becky:Glöm inte kameran !
Lycka till :hello:
Jaha, så blev det ännu en lördagkväll med sladden. Det märks att skotertrafiken kommit igång på allvar, om man väntar för länge med sladdningen så är man genast på efterkälken.
Ikväll premiärkörde jag en av klubbens nya JG-sladdar, made in Tvärålund.
Kul att prova något nytt utan att ha behövt konstruera det först
Jag blev positivt överraskad, sladden gör ett otroligt jobb , men den aggresiva vinkeln på skären gjorde att Lynxen bitvis fick morra dovare än på länge. Skulle bara haft någon med en nätsladd efter för att jämna till lite.
Sladden är 120cm bred, och känns kanske lite smal på den led jag kör. 30cm till skulle inte skada. Under kvällen fick jag lite ideer på hur den skulle gå att förbättra, men får nog låta bli att sätta svetsen i den , då det trots allt är klubbens egendom
Jag kan hur som helst rekommendera modellen varmt, den gör ett bra jobb och det är inte många pucklar som överlever. Tror däremot att en Kombisladd är bättre på att fylla igen gropar.
En filmsnutt blev det oxo:
http://www.youtube.com/watch?v=met9SqP02BU
/Rickard
Om man pratar med väghållaren, eller dom som jobbar med vintervägunderhållet på aktuella vägsträckor, så brukar det lösa sig.Hur beter sig en sån hyvelsladd när man ska passera en hög vägöverfart??
Risk att den skär fast mot vägkanten lr??
Man tager vad man haver, huvudsaken är ju att det blir bra !Det var inte världens största sladd ni drog
Med lite idogenhet har ni snart byggt alla modeller man kan hitta här http://www.snowgroominglinks.com/Groominglinkslinks.htmVi håller förövrigt på med att bygga en sladd som vi ska använda på dom uppspårade (och Åvanevattenfria) långlederna, den blir 2,2 x 6 meter,