Ja iaf när jag var förbi all you need i förra månaden. här är ewn bild från deras verkstad där de håller på att bygga en.Kombisladden tillverkas väl fortfarande.
Det är nog tyvärr ganska liten marknad, så utbudet verkar lite begränsat. Jag skulle gärna se lite mer variationer av färdigbyggda sladdar ( och till överkomligt pris )Går lite off topic men vilka skotersladdar finns att köpa färdiga förutom All you needs snowmover?
Va ligger JG-sladden i för pris?JG-sladden som tillverkas av J-G service i Tvärålund. Jag tror att han bara bygger dessa på beställning.
Alla som åkt på Tvärålunds leder vet hur effektiv sladden är. Jag var ut och drog en av våra såna ikväll i drygt 1 dm nysnö
Skulle du kunna fixa en bild på den där lösningen?Jag kan ju tipsa om att skevningen bak för "Kladdplattan" fixade vi med att svetsa fast 2" kula (släpkula) i stödbenen, sedan svetsade vi fast 55 mm. (inv.) ämnesrör på kladdplattan. för att förhindra att kulan hoppar ut, så låste vi dom med att gänga in 2 st 12 mm. bultar i överkant av amnesrören. så i och med detta så kan plattan röras i alla riktningar, om du nu förstår hur jag menar.
Jag hade tyvärr inget kort av just detta, men kan nog fixa om du vill.
"Tottade" ihop en schematisk bild i Publisher, hoppas du förstår hur vi gjorde.Skulle du kunna fixa en bild på den där lösningen?
JACA är ett svenskt förerag som tillverkar spårutrustning för längdskidspår.
Men fungerar säkert på en skoterled också.
http://www.jacatrax.com/swe/products_renovator.htm
Sedan så har väl All You Need tagit över tillverkningen och försäljning av Combisladden.
Det är nog som RickeV är inne på, marknaden är alldeles för liten, eller rättare sagt pengar för investeringar av fabrikstillverkade produkter saknas, hos dom flesta klubbar och ledskötare.
Kikar man på amerikanska marknaden så verkar det finnas ett betydligt större urval där, av naturliga skäl.
Annars finns även en modell som det inte annonseras så mycket om, men en grymt bra sladd till bra pris. JG-sladden som tillverkas av J-G service i Tvärålund.
För övrigt , härligt att se bilderna från David Mach Z , Snowmovern verkar göra ett grymt jobb på dessa leder, men Yamaha:n ser nästan liten ut :hmmmm:
/Rickard
Tack för den bilden."Tottade" ihop en schematisk bild i Publisher, hoppas du förstår hur vi gjorde.
:BILD:
Nja, något exakt pris vet jag inte nu, men vill minnas att den ligger på mellan 12-15000. Bäst är att ringa honom och fråga.Hej !
Har du nåt pris på JG-sladden eller ännu bättre en måttritning ?
Vad ska man tänka på om man bygger en själv vad det gäller mått mm?
Är det lättdragen, även på en isig led ?M-performance i mora lånar ut en till oss ibland :
Fungerar riktigt bra när det är isigt och hårt...
Nu efter lite (mycke) tjat så har jag fått tillträde att börja använda sladden. Så nu ska här börja å sladdas =)
En gåta att man måste få tjata på klubben för att få sladda :stupid:då e vi två! fick tjata i två vintrar innan man fick börja. kör hårt :biggrin1: