Jo du silly bear nog var de dåliga leder men nu hoppas vi på att föreningen kommer i gång igen. Problemet är bara att få folk att ställa upp och hjälpa till med sladdning. vi har ju ca 32 mil som ska underhållas. men vi hoppas de ska lösa sig.
Det blev en hel hoper med kilometrar - bra jobbat!Sladdat från Kassjö mot Brattby och Kassjö mot Tavelsjö.
Vad är det för pris på dom?Våran skoterklubb har köpt 2 ledsladdar från Rovaniemi i Finland http://personal.inet.fi/yritys/monimetalli/srlana.htm
Dom fungera helt enormt med inställningsvevar för höjdjustering , är lite kinkig att ställa in så den inte tar för mycket och behöver
stor vändradie.
Vi köpte den 1:a sladden 2004 och den 2:a 2006 och priset var runt 12.000:-Vad är det för pris på dom?
Det var ju inte farligt. Har du nå bilder på sladdarna? Fanns inte mycket info på hemsidan.Vi köpte den 1:a sladden 2004 och den 2:a 2006 och priset var runt 12.000:-
för den sista vi köpte.
Premiär sladdning och spårdragning med nya STG-50 från "Allyouneed".
Tog ett tag innan man kom på hur känslig inställningen med kättingarna var. Blev slätt som ett salsgolv efter några vändor.
Idag var jag ute en sväng med sladden och gjorde lite fint.
Det var leden mot Gardsjönäs och Magasjön från Slussfors som jag sladdade.
Hej.Täntke höra hur det fungerar att dra sladden med nytron? Är det inte rungt? Tänkte när jag varit ute och sladdat med klubbens RS Viking och Snowmover känns det tungt...
Det är bara 2006 års modell som saknar lågväxel.Hej.
.... Är det inte lågväxel på Vikingen eller är det en av de första modellerna utan lågväxel?
Används den enbart till ledsladdning så skulle jag rekommendera att dreva ner den ett par kugg. Även slå i ett extra skvätt olja i kedjehuset då den får dåligt med smörjning när man bara kör sakta.Det är bara 2006 års modell som saknar lågväxel.
HejFunkar den bra? Vilken bredd skaffade ni?
Har lagt fram förslag till Friluftsfrämjandet i Arvika att införskaffa en sådan.
Har ni hunnit testa om den klarar att göra fina spår i ett isigt och hårt före.
Anders