Ok du få ett par härUpp med lite bilder och filmer på lite sladdande nu.
Tycker det ser så gemytligt ut med folk som är ute och sladdar.
Ok du få ett par härUpp med lite bilder och filmer på lite sladdande nu.
Tycker det ser så gemytligt ut med folk som är ute och sladdar.
Ser lite svårsladdat ut! :bigsmile:Det bästa som hänt Gördalens snöskoterklubb är inköp av en Lynx Yeti 1000cc, nu är det kö på att få sladda... Vår Alpine 4:a står nu översnöad
Visa bifogad bild 9115
Haha.. jo som tur var kopplade jag lös snowmovern ca 100 meter innan...Ser lite svårsladdat ut! :bigsmile:
(översta bilden !)
Här vinns aldrig, har gjort den själv"Runte" den där sladden van ni på en skoterriksdag va.
Ohh f-n, har den såna begränsningar ! :heh::heh:Haha.. jo som tur var kopplade jag lös snowmovern ca 100 meter innan...
Har det kommit så mycke snö upp på drevfjället? Finns det någon botten eller är det bara puder?Haha.. jo som tur var kopplade jag lös snowmovern ca 100 meter innan...
Såg ju riktigt bra ut det där.Hmm, ingen som har tips på lämpliga knivar ? :hmmmm:
Det där är fulufjället.. Drevfjället går det bra att köra på (kungsleden), fulufjället är et stenigt som f_n...Har det kommit så mycke snö upp på drevfjället? Finns det någon botten eller är det bara puder?
Ser bra ut !I Vännäs-området tror jag att vi håller på ha bra skick på alla leder nu, det är länge sen vi hade så här mycket snö så här tidigt på säsongen. Själv har jag nu mer eller mindre ställt bort nätsladden och övergått till stora hyveln. Ska skruva ihop min stora rull-sladd " fyll-bulten" imorron, sedan blir det sladda av
Från sista sladdsvängen med hyveln
/Rickard
Skulle säkert fungera bra på vissa hårt trafikerade och hopfrusna ledsträckor där man måste riva upp innan det går att få till. Tanken går osökt till fjäder/pinnharvs delar med en "add-on" längst ned, gamla fjäderharvar, hösamlare mm står ju bakom en massa lador och rostar så det borde gå att hitta något för ett försök :bigsmile:Undrar hur detta skulle funka på en vanlig skotersladd ?
Hmm, ingen som har tips på lämpliga knivar ? :hmmmm:
hojta till om ni behöver hjälp nån gång.. man gör som inte mycke annat än kör skoter endå..Ser bra ut !
Här är det så otroligt med vatten på isarna, och i kombination med kyla, så är det få som varit ute och kört.
Så vi har bara kunnat sladda Nasaleden upp till Stenträsket samt lederna runt samhället.
Snön på isarna isolerar kylan från att tränga ner, så vi har inte heller överdrivet tjocka isar, där det aldrig är kört.
En bra hjälp är att när man är ute och kör efter ospårade leder, är ju att köra några extra gånger fram och tillbaka när man passerar ett vattendrag. Då tränger vattnet upp och fryser, är det då några fler spår än bara ett, då är det enklare och lättare att passera vattendragen.hojta till om ni behöver hjälp nån gång.. man gör som inte mycke annat än kör skoter endå..
körde leden från reivo idag sjukt mycke vatten på sjöarna..
Uffe L som plogar Bastuselsvägen, sa att det före sista snöfallet, var kört ganska mycket där leden korsar nämnda väg. Så antagligen så är det kört fram till "Lefats".hur är leden mot slagnäs hade tänkt köra den nån dag i veckan