Först Edge x 700 och nu Edge X 800 :)

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Hade först en Edge X 700 och nu på tisdag ska jag hämta en Edge X 800 -03

Hade en edge x 700 -02 som jag trivdes jätte bra med men det hade kunna få va lite mer kraft. Men sorgligt nog så small jag den i en sten :( Hade beställt en 44mm matta till den helgen innan jag cracha den. Så nu blire att montera den på 800an istället :) Ser fram emot det :)

sitter dial-a-jet på den också.. Förstår ni att jag har abstinense i tummen eller?

Goeran

Välkänd medlem
11 okt 2008
166
0
16
Hej å grattis till en kanon skoter till ;)

Jag är också sugen på en 44 så berätta gärna hur det passar, för jag tycker att det är lite ont om plats mellan matta å kylare, och om man måste ha nonslip hjul.

ActWrong

Välkänd medlem
11 okt 2006
413
0
16
Umeå
Jag är också sugen på en 44 så berätta gärna hur det passar, för jag tycker att det är lite ont om plats mellan matta å kylare, och om man måste ha nonslip hjul.
har en 44 på min edge 800 -03 de ända du måste göra är att kapa ut för kylarna om du inte köper en som redan är utkapad. Jag har inte noslip och de funkar bara bra!.

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Hur kommer de funka med sjukdomen då ? Du lär nog vara så laddad så det är inga problem ;)

Fin skoter! Fick du ut det för försäkringen ?
ja asså det är inga prolem så med sjukdomen. Läkaren sa iaf inget om att jag skulle ta det lugnare eller så. Men han sa dock om jag kände symptom skulle jag lugna mig annars kunde jag svimma.

Ja jag fick ut 36k på försäkringen. Det får duga.

Hej å grattis till en kanon skoter till ;)

Tack tack :) Förhoppningsvis ska jag inte sätta denna i en sten också.

Japp bilder och rapport kommer så fort jag hämta skotern och bytt matta :)

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Var det 2003 som det fanns både Edge och M10 boggie?
Fint att du fick ut så det räckte till en ny skoter, enda nackdelen är väl färgen. Dom var/är ju som finast blå och gul.
(Säger jag som håller på Djurgården) ;)

Goeran

Välkänd medlem
11 okt 2008
166
0
16
har en 44 på min edge 800 -03 de ända du måste göra är att kapa ut för kylarna om du inte köper en som redan är utkapad. Jag har inte noslip och de funkar bara bra!.
Låter ju kanon.
DÅ finns det risk för en 44 å sen blir det rullen hela tiden ;)

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Var det 2003 som det fanns både Edge och M10 boggie?
Fint att du fick ut så det räckte till en ny skoter, enda nackdelen är väl färgen. Dom var/är ju som finast blå och gul.
(Säger jag som håller på Djurgården) ;)
Jag vet inte men hoppas att det är m10 på den :) Det vore juh kanon. Nja faktiskt tycker jag det är nästan snyggare med svart och gul. men jag säger inte att blå/gul va fult. gillar dock inte röd/gul. Men synd är juh att jag har köpt blåa kläder och blå hjälm som skulle passa till förra edgen. :ciao:

36 på försäkringen va helt OK. sätt nu inte denna i en sten!:)
jo det räckte juh till en ny iaf :) Nej ska nog ta det lite lugnare nu hädanefter :)

D

Deleted member 6797

va e skillnaden på 03as edge å 02a? ja har ju 02a å ja vet skillnaden på 01-02 men it 02-03

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Ser du juh på bilden att det INTE är en m10 boggie på den... ja om det är nu bild på skotern du ska köpa....

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Jag vet inte men hoppas att det är m10 på den :) Det vore juh kanon. Nja faktiskt tycker jag det är nästan snyggare med svart och gul. men jag säger inte att blå/gul va fult. gillar dock inte röd/gul. Men synd är juh att jag har köpt blåa kläder och blå hjälm som skulle passa till förra edgen. :ciao:
Jo farligt det där att köpa kläder som matchar skotern. Men annars färgmässigt så är det bara att jag personligen har lite problem med den svart/gula kombinationen vilket är ärkefienderna nummer ett, tja inte i hockeyn förtillfället då men även i fotbollen ;)

Ser du juh på bilden att det INTE är en m10 boggie på den... ja om det är nu bild på skotern du ska köpa....
Bilden var lite förmycket uppefrån för att jag skulle kunna urskilja det, vet bara ifrån profil så ser man ju en gul rätt tjock fjäder som sitter vertikalt i boggien i bak på M10.

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Andra skenor..... plus du hade sett gasbehållaren på den sidan till dämparen....