Enligt denna bild: är väll i verkligheten om man räknar med radien in till domen 15.5mm.
tar dina uträkningar hänsyn till domekolv eller platt kolv? Topparna till plattakolvar brukar ha rätt brett squishband
Dessa topplock har förvånansvärt smala squishband???? Jag har aldrig sett liknade ???? dom ligger svinlångt från optimal squishbandsfart om jag räknar på era klämspalter ivf.... Jag måste tighta till både kläm och graderna som klämmen lutar i förhållandee till kolv dome för att få Rätt fart på skiten,,Dom ligger galet lågt i upp i varv för att få rätt fart,typ 10000v,,,,,,,Borde gå som påser nötter,,he,he... Spikrisk är omöjlig på era lock med så låg fart..
För att få ditt lock till 1200an att ge pike "Rätt fart 25-26m sek vid 8600v som ex (jag skulle pika dom dit) evnt högre typ 8800v?,, kan nog Dynomax svara bättre på,,
Men vi tar 8600v som ex.. Då blev det föjande åtgärder som jag tyckte var bäst......
För att få upp farten på flamfronten är tighning av klämspalt överlägset effektivarsbn om nu bandet är klart och för smalt (som detta fall),,,men nu är det ju givet band så jag har klämmt ihop klämspalten och sänkte gradernas lut från kolvdome räknat,
1. Klämspalt fick sänkas till 1,1mm 1,2mm ger en aning högre pike,,,men skulle vara nästan godtagbart,,,
2. graderna squishbandet ska luta i förhållande till kolv topp blev 1,5grader
Då pikar dom till 8600 varv med farten 24,83 m i sek,,,,,,,,,,,,,,,,,Goood fart
Uträkningskalkyrlen vet jag inte var det är gjort för? kan mycket väl var gjort för platta kolvar.....................
Skulle var bra att veta hur stor skillnad det är i % räknat mellan squihsband för platt vs rund,,,,!
Det ska gå åka 1,1mm kläm,, Jag ska nog åka 1 eller 1,1mm , ej mer ivf,, Jag har kört 1mm på 500cc cylindrar förut utan islag,, 0.96mm är det standard på xr650 som har kolv som väger 470gramm varvar 8500v och bygger på exakt samma vestake lager,,,.. Jag har kör den nere på 0,78mm utan islag!!!!
På båtmotorn 300hk v6 a ca 90mm borr 7000v blytunga kolvar verkligen,,gammla kamkolvar från 80 talet!!!!!! 1mm klämspalt,, Tog inte i!!
.. När jag räknar mot mina toppar så ser det bra ut i klämspaltbredder lutnimngar,,ja allt ser bra ut mot Uträknimngformeln,, Samma sak gäller opå 500cc cr 500an jag håller på med,,Klämspalten har rätt bredd för pike som den är tänk till från fabrik...
Så därför blev jag lite snopen på era toppar))) ni har rena rama roadracingtopparna kan man säga
man kan finna n crossar 125cc som har neråt 36,47% bandbredder siom ni har,,,(högvarviga),,,,,,Varför så smalt band är frågan??? Hade det varit 40% band bredd av borret eller ännu mer typ 43% man kunnat köra typ 1,4mm klämspalt (räknat i skalle ca!!) Mystist
Hoppas ni har pillsnermätt he ,he
Undra hur brett band Dyno utgår från i %
Vi får ta en bild att förtydliga, Måste ligga en hund begraven i något mått ni tagit :hmmmm: hoppas ni pillsnermätt förut,,ha ha:laugh: Gula strecken som gäller,,Glöm alla röda,,,