Hehe får se hur det blir med det. Funkar maskinen bra utan allt för mycket haverier så kanske
Det är den övre armen som är framflyttad ca 2cmVart är det Bamses maskin har vikit sig? Är det framvagnen eller infästningen?
Jag antar att det är länkarmarna, men det såg djäkligt skumt ut på bilden.
Är A-armarna pulverlackade btw, eller håller det med spruta?
Har du några uppgifter på toleranser avseende kastet på pto-tappen? Ska också mäta upp en snart, är på jakt efter siffrorna...Nästa steg blir att mäta om variator-tappen slår något. Är den också bra så blir jag glad Har trotts allt smält många remmar i vinter och det brukar inte vara något bra för veven...
Ajdå Lämnade ju också in min 800a vev..Vet dock inte vad det var för något kast på den. Men vet iaf att polaris brukar rikta inom 5 hundradelar från fabriken.Tog nyss och mätte och fick ett kast på 0.15mm vilket är mycket. Blir nog att lämna iväg på riktning.
Åker på aspen 2T olja. Alla andra lagren ser bra ut. Stakarna känns bra också, även på pto sidan.Vilken tvåtaktsolja åker du?
Trolig orsak till ramlagerrosten = haveri är att du kör fel olja. Mycket vanlig havveriorsak att många helsyntetoljer rostar i lagren.
nej, skrev aspen 2t olja. Inte 2t bensinen de säljer.kör du me färdigblandad aspen soppa? har märkt att på värre motorer än motorsågar så måste man slå i några % mer olja...
Tror du brps delsyntet duger(xp-s eller vad den heter)? Kommer köra på 3,5-4% och sen trycka in extra olja via nipplarna som olje slangarna annars går till, typ varannan eller var tredje tankÅker på aspen 2T olja. Alla andra lagren ser bra ut. Stakarna känns bra också, även på pto sidan.