Har funderat lite av placeringen av lyset. Vi kom fram till många dåliga ideèr och kanske någon hyfsad
Provade först hur lyset lös genom meshtyg men minst 50% av ljuset försvann av någon anledning...
Andra iden var att ha dom nere vid a-armarna lite snett neråt
, fast då sitter dom lite utsatta och lär vara snöfria i max 5% av tiden.
Tredje förslaget är att sätta dom strax under lyfthantaget fram. Lysena är ca 50mm och 2st till antalet så dom passar riktigt bra där.
Nackdelen är väll när man ska hem när det är mörkt och det är mycket snö och nerför (vilket det brukar vara ner för fjället). Så lär man inte se något ändå...
Tycket det sista förslaget var hyfsat vettigt, kan inte ha något som sticker ut på huven (fastnar träd mm) eller styret, och jag styret finns det nog inte mycket plats kvar på då det blir fullsmetat med mätare och joller..
Alltså meningen med lyset är inte för att det ska funka i mörkerkörning för det är helt värdelöst. Utan bara för att hitta hem då det blivit mörk då dagarna är korta i januari.
Sen har jag funderat på anslutningen med vattenkylningen till turbon, går det att köra med trycklufts snabbkopplingar så man enkelt kan ta isär slangarna så inte allt vatten rinner ut och enkelt kunna plocka ur turbon vid motoröversyn.