Nytro turbo MTX

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Suck... blev bara pannkaka av kort och film.. min kamera frös totalt ihop och lämnade in. Och ändå var det inte mer än typ -20.. :) Men det är så typiskt när det är årets härligaste puderdag!! Fick däremot med 2 fastkörningar, varav jag står för den ena på film. Ska försöka få upp dom på nätet snart. Kan bara säga att jag är sinnessjukt nöjd med min skoter just nu.. :p

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Kul för dig att du är nöjd! Tråkigt vore det annars efter allt arbete.
Jag håller med dig om att det borde finnas någon snyggare lyftbåge fram (eller prova lacka den svart så den inte sticker ut så mycket). Måste vara sjukt skoj att köra nytron med turbo. Men drömmen får leva vidare. Tror inte du får några problem att sälja din maskin sen i alla fall! :D

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Haha ja sku aldrig sälja den om jag hade lagt ner så mkt pengar på en så snygg skoter..... den hade fått stå i vardagsrummet i en plexiglas bur elr nå ;)

Men kan man få nått video klipp på den när du kör elr nå :loco:

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jäkla vad fint med turbon, man blir avis :D

Vad har du för skidor på filmen?

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Kul för dig att du är nöjd! Tråkigt vore det annars efter allt arbete.
Jag håller med dig om att det borde finnas någon snyggare lyftbåge fram (eller prova lacka den svart så den inte sticker ut så mycket). Måste vara sjukt skoj att köra nytron med turbo. Men drömmen får leva vidare. Tror inte du får några problem att sälja din maskin sen i alla fall! :D
Joo.. Bågen vill som inte passa in längre.. :( Någon som vill köpa den??
Jo det är äckelskoj att åka turbo, speciellt när min börjat vara så sjukt smidig. Faktiskt smidigare än en std. Och nog tror jag den här kommer bli ganska trögsåld med tanke på vilken prislapp det kommer bli... :wof: Kan ju inte ge bort saker! :shocked:

Emme.G.H :rock: Skulle ju inte ge mig så mycket njutning då va? :cheesy: Video jobbas det på.. :)

Byarno Tackar! Jo det har hunnit bli mer än en förstörd myskväll på denna.. ;)

Beretta Jo turbo är kul.. även vid jul.. :becky: hehe.. Skotern på klippet är ju inte min maskin, utan kompisen i rullstol. Dock hans lillebror som kör. Skidorna är helt vanliga mountainskidor.. Men med helt vanliga lappmedar på! :eyebrows:

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Tack för visningen igår det var riktigt trevligt och roligt att få se din skapelse den är verkligen häftig!
Tack även för tipset om NTC och OJ vilken skillnad det blev på min skoter:becky: Ja nu blev det ju en helt annan skoter med den nya Challenger Extreme mattan. nog trodde jag att det skulle bli skillnad men inte så stor :p

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Måste bara tacka för den största komplimang jag någonsin fått!! Tackar och bugar!!

Och självklart tack till er alla som läser och följer mitt bygge!

PS. denna tråd kommer nog att ta slut, men sambon ska ju ha en skoter med.... :) DS.
Tack själv! så när börjar du med damens skoter då ska
bli mycket intressant att följa allra helst när man nu vet
vad du är kapabel till lr så får du ta dit pick o pack och
dra till japan för styra upp utvecklingsarbetet för den
nordiska marknaden för man får ju en skänsla att det är
för USA det mesta utvecklas för fast lite har ju hänt nu
på senare år. Blev full i skratt när jag läste nån stans att
det var musikavdelningen som utvecklade maskinerna för
en tid sen men dom gjorde ett bra jobb ändå, tänk dej
att få se en med trumpetläppen fladdrande av acn när
han/hon står och ritar nästa generation boggielayout
så ha ne så länge för nu blir det en colagrogg typ big.

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Ha ha!! Tack och bock än en gång alla! Skrattar ännu åt "barnvagnen"! :) Det är vad hans skoter får heta nu! :p

Dagen har varit vigd åt att tillverka hållare till styrdon och lite andra saker. Även fått bygga om mina timbersled droppisar! Var lite klurigt men blev riktigt bra!

Over and out för ikväll!! ;)

sitter mattan åt fel håll?:p

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Sjukt fin skoter detta :) Tänkte jag skulle fråga dig så jag antar att du kanske vet. Jag har funderat på om MTX framvagn passar bolt on på en XTX? dämparna, från XTX går dom att använda med en MTX framvagn?

Har lite tankar på en XTX när jag har råd. :)

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Nu blir det ett långt inlägg..

Tack själv! så när börjar du med damens skoter då ska
bli mycket intressant att följa allra helst när man nu vet
vad du är kapabel till lr så får du ta dit pick o pack och
dra till japan för styra upp utvecklingsarbetet för den
nordiska marknaden ha ne så länge för nu blir det en colagrogg typ big.
Haha!! Tackar!! Jo det ska bli kul att fixa ihop den. Men det blir nog int än på ett tag. :)

sitter mattan åt fel håll?:p
Ja, och det är helt medvetet.

Sjukt fin skoter detta :) Tänkte jag skulle fråga dig så jag antar att du kanske vet. Jag har funderat på om MTX framvagn passar bolt on på en XTX? dämparna, från XTX går dom att använda med en MTX framvagn?

Har lite tankar på en XTX när jag har råd. :)
Ja, den passar. Men dämparna är lite för långa. Dock så råkar jag ju sitta på en komplett framvagn med dämpare.. ;)

Tack för visningen igår det var riktigt trevligt och roligt att få se din skapelse den är verkligen häftig!
Tack även för tipset om NTC och OJ vilken skillnad det blev på min skoter:becky: Ja nu blev det ju en helt annan skoter med den nya Challenger Extreme mattan. nog trodde jag att det skulle bli skillnad men inte så stor :p
Tackar!! Alltid trevligt med besök! Kul att det blev bra, inte för att jag tvivlade en sekund! :) Hoppas du får många roliga mil med den!! :)

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Och nu ett inlägg från i helgen. Fick körbesök av Tnytro med vänner i lördags och söndags. Det blev en magisk helg!! Här kommer några bilder från i söndags.

Jag och Tnytro

Jag och Burman

Bildserie rulle.. :)

pallsnowski

Medlem
6 feb 2010
36
0
1
Luleå
följde hela tråden och..ja vad ska man säga? Det är nog den elakaste Nytro vi kan gräva upp! säger bara fifan, blir helt extas när jag ser bilderna! finns inte så mkt mer du kan göra åt den där badass maskinen ! måste bara säga fett projekt! och gymt!

ha så kul med The insane! :)

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Det enda som kan upplevas som negativt måste vara att det börjar vara slut på saker att förbättra. Jag upplever skruvning lite som ett beroende-det är bara total avhållsamhet som funkar eftersom när man väl börjat hittar man bara mer och mer saker som "måste förändras". Lägg märke till "förändras"-inte nödvändigtvit "förbättras"... :cheesy:

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Kvar att göra nu skulle väl vara en ny matta och lyftbåge. Måste ju även fixa ett bakljus. :) Håller mest på att prova lite olika inställningar på sakerna just nu..

Så här gick det förra helgen....
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=ZmrfFjXEFco[/ame]

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
följde hela tråden och..ja vad ska man säga? Det är nog den elakaste Nytro vi kan gräva upp! säger bara fifan, blir helt extas när jag ser bilderna! finns inte så mkt mer du kan göra åt den där badass maskinen ! måste bara säga fett projekt! och gymt!

ha så kul med The insane! :)
Tack så mycket!!! Kan lova dig att jag kommer att ha roligt med den!! ;)

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Tullus, därför det blev mer grepp i den. Och att jag var lite orolig att jag skulle börja tappa kammar, hade fått någon lite spricka. Men än har jag inte tappat några alls!! Trotts MÅNGA stubb och stenkänningar!

BIG, jo för f-n! :p Det är ju det här jag byggt den för.. :) Att tåla all stryk jag kan orka ge den! (dock var det inte ditåt jag ville.. utan just på sidan) Har endast lyckats knäcka handskydden än så länge.

Jag står och filmar uppe på grenarna på granen utmed... :) Så lite trångt blev det.. ;)