rmk pro 800 155" 2011

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Ni som fått era maskiner och hunnit testa lite. Vad tror ni om att dreva ner 2kugg? Behövs det? Anländer en vanlig RMK här om ett par veckor :D
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.478
384
83
Malå/Adak
Sålänge du inte nått teoretisk toppfart, dvs variatorerna har inte växlat ut fullt ännu, har inte drevningen ett enda dugg med varvtalet att göra......

(Ja, ändrar du drevning kommer varvtalet vid en viss hastighet och ett visst gaspådrag att ändras, dock inte varvtal vid fullgas)
 

xabdx

Välkänd medlem
12 dec 2009
154
0
6
Någon som har koll på styrhöjare till PRO RMK/ASSAULT -11?

Är ute efter en höjare som höjer ca 4-5 cm jämfört med standard, har sett folk skriva om höjar-block som är vinklade i underkant för att styret inte ska hamna längre bak.

Tips på var man handlar sådana stabila pjäser?
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Hunnit med 5 mil idag med pron.
Maskinen gick fin fint, förutom att motorlampan började lysa en gång och det stod "deT" (detonation elimination technology) på displayen.
Men en omstart så var de löst, resten av tiden gick den som en dröm.

 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Ser härligt ut Jocke !!
Men är det verkligen bra för motorn och v-remmen att köra så hårt innnan skotern är inkörd ?
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Var har du hittat all den snön?? :)
Kronogård.

Ser härligt ut Jocke !!
Men är det verkligen bra för motorn och v-remmen att köra så hårt innnan skotern är inkörd ?
Jag är inte så noga med inkörningen, aldrig haft problem att de racklat pga det förut.
De ända jag undviker är längre fullgas repor tills man fatt lite mil på maskinen.

Går ju att åka rulle hur långt man vill med 155"arn.. :D
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
aha ok !

Det låter lovande att den går lätt upp på rullen :O)
Jag provkörde min 163:a i går :) och den verkar ju gå väldigt bra ! Rapp motor och bra fjädring och styrning !´den känns ju nästan som en kort maskin !
Nu fattas bra några dm mer snö såatt inte kammarna bottnar som de gör nu suck ..............
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Hur ser det ut på tändstiftsfronten för er som hunnit köra lite med era? Inga problem?
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
men det kanske hade med inkörningsprogrammet och exttra olja i tanken att göra ?? Stiften kan ju gå om man kör med för fet blandning ?
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
Hur ser det ut på tändstiftsfronten för er som hunnit köra lite med era? Inga problem?
Tändstift?????? Nope. För mycket olja? jag hade max 1% eller så. Sen har jag en personlig synpunkt på tändstift. En arctic går inte alls om man inte har NGK BR9EYA. Ett mycket bra stift som håller länge.
 
Last edited:

mange .

Välkänd medlem
14 feb 2007
248
2
16
sundsvall
vilken skillnad ett litet shims kan göra när man bytt vikter nu har jag sänkt tillslagsvarvet från 4800 till 4000 rpm så nu greppar variatorn i som den ska, nu blir det att testa grejor på allvar det ska bli riktigt roligt .
 

thewayout

Välkänd medlem
14 sept 2004
394
0
16
var det remspelet du justerade? hade du 4800 innan du shimsade om korset? var det in eller ut du shimsade?