Sitter och söker febrilt efter en Nytro MTX. Då folk tycker om att jämföra dessa med 600-700cc 2t har jag insett att det knappast kommer hålla länge utan stressfläkt. Om vi då snackar körbarhet och användningsområden, är det 180 eller 240-kitet jag skall satsa på? Puderlek är det bästa som finns och det är skönt att känna att man kan få upp skidorna när man som mest vill. Får man räkna med en bångstyrig maskin på låga varv med mcx240? Hållbarhet motormässigt, hur stora är skillnaderna? Är det motiverat med 10 000 upp för 60hk extra?
Få upp ett par skidor i luften är inget problem med 240kittet. Med 180kittet bör det inte heller vara nått problem med men har aldrig provat eller sett en 180kittat mtx i action.
Bångstyrig på låga varv kan
jag inte påstå att den är, den beter sig som en original mtx dvs smygkörning/puttra omkring är inga problem. Motorn tappar ingen ork med 240/270kit (kompsänkt) jämfört med en helt standard på låga varv eller när du krypkör mellan träd i skogen eller liknande.
Hållbarheten motormässigt är obetydlig med mcx turbo system. Största boven som kan haverera motorn efter turbo montering är föraren själv. Så som köra topp hastighets repor på led/sjö osv och ligga på varvstoppen, då tittar nån eller några kolvar ut genom motorn
Skillnaderna mellan kitten, ja 180 - 240 - 270hk.
90hästar som mest, 60 som minst. (skillnaderna mellan turbo kitten endast).
Jämnför 2snöskotrar med en hk skillnad på 60 respektive 90 hästar och där har du skillnaden.
Sen att de 3 stegen på turbo kitt från mcx gör att skotern går så in i helvete är en annan sak