Nu har jag ingen som helst erfarenhet av turbos till skotrar så ta detta med en stor nypa salt.. Dock har jag byggt några turbomotorer till bilar. Rent spontant känns det underligt att styra allt med piggyback system till dessa priser. Varför inte sätta ihop ett dedikerat styrsystem, megasquirt borde ju inte vara några problem att få att fungera. Extra spridare i insuget är ju en bondlösning på bilar, man vill ju styra spridarna direkt per cylinder och kunna få en jämn och fin ökning av bänsle, vilket man inte får på sättet som kittet är gjort om med en extra spridare som kliver in separat??Fick riktigt bra bemötande och service från marklund på mcx! Tråkigt att dom bara har 2 timmars tele tid per dag!!!! skickade upp min mcx box till dom men hittade inget fel, beställde en ny kabelhärva bara för att... hittade kraftiga skador på det som satt på skotern! så det va himla tur att jag byte... tidigare så gick det inte att lura mcx boxen med tryckluft så att den mata soppa på tomgången så den nästan dog.. men nu går det! så defekt kabelhärva tidigare!
Det som är grejen idag är att skotern går knappt på tomgången... fel på org spridare? så fort man testar att lura mcx boxen med litelite tryck så går den genast mycke finare när extra spridarna hoppar igång!!!
Tanken är väl att orginal spridarna ska klara sig själva tills det övergår från vacum till tryck i systemet? då hoppar mcx boxen igång och skickar hjälp till extra spridarna?
Så skotern går knappt när bara org spridarna leverarar... vad kan det vara för fel? tacksam för massa tips!
.Nu har jag ingen som helst erfarenhet av turbos till skotrar så ta detta med en stor nypa salt.. Dock har jag byggt några turbomotorer till bilar. Rent spontant känns det underligt att styra allt med piggyback system till dessa priser. Varför inte sätta ihop ett dedikerat styrsystem, megasquirt borde ju inte vara några problem att få att fungera. Extra spridare i insuget är ju en bondlösning på bilar, man vill ju styra spridarna direkt per cylinder och kunna få en jämn och fin ökning av bänsle, vilket man inte får på sättet som kittet är gjort om med en extra spridare som kliver inseparat??
vart sitter dom slangarna?Kolla slangarna till mapsensorerna.
ok får kolla om jag hittarDom sitter på spjällhusen sitter 2st mapsensorer på nytron du ser dom enklast om du tar bort tanken, går en vacumslang till varje samt 3 kablar.
Handla av NTC så får du vad du behöver och slipper djävlas! ;-)Men i korthet så behöver du en annan helix -tex från std Apex- som skickar på mycket i början så sekundären lastar på motorn utav helvete med en gång-annars kan du lasta på hur mycket som helst på vikterna, den kommar ändå att gå rätt in i varvstoppen.Har en x-ride med mcx 180 kit. Problemet är att den går på varvstoppen direkt jag slår fullt. Har mcx vikter som ni hör funkar rätt dåligt. tips på bestyckning? Är det supertip som gäller.
Vad har du för före?Behöver lite mer hjälp!
Satt på en shockwave helix 45, supertipp org drevning vikterna har jag tungsten längst in , 4 på mitten och 2 brickor längst ut. från stilla stående lr puttrande vill den gå på stoppen ibland för att sen falla ner till 83-8500. tips på att få till en bättre bestyckning tas gärna, Har testat en massa men har svårt att få ner varven från start. Gäller en x-ride. spänt sekundären 3+6.