Remmen går varm speciellt vid friåkning, så ett ventilations kit rekommenderas.frågan är ju hur remmarna håller vid 240HK såg en Nytro Turbo på YouTube som remmen gick på.
16T laddaren i 180 kitet och tidigare 240 kit bottnar vid ~310hk. 19T laddaren i 240 och 270 kiten bottnar vid ~340hk.Men ska inte turbon i 270kittet ge upp till 500hk ? Och våran bensin är ju av bättre kvalitet än i usa ?
Hur menar du nu ?Alltså twister du är ju helt fantastisk du!
Sälj skotern och köp en original.
man hör när den går på varvstoppen..Hur gör ni när ni kollar så att nte motorn övervarvar vid full gas ? Är ju svårt att hinna kolla på mätarn då ?
Jag har superttip 55g v-kitt ochvshockwave sek helix.
Hur brant vinkel kan man köra med på en shockwave helix innan remtrycket blir för lågt med org fjädern ?
Ja men går den i stoppen så gör den det, gör den inte det så gör den inte det!Det är inte pga farten jag inte gasar fullt lol ! utan enbart för att jag är rädd för att slå i varvstoppen då detta tydligen ska vara väldigt skadligt för motorn
Nja jag är helnöjd med maskinen men jag vill ju inte varva sönder motorn . Men tål dom alltså att gå i v-stoppen nån enstakagång ?Ja men går den i stoppen så gör den det, gör den inte det så gör den inte det!
Gör den det så måste du vikta på mer.
Är omöjligt att ta reda på om den går i stoppen utan att gasa först.
Tänk efter före.. Tyvärr tror jag du köpt fel maskin.
precis vad är problemet då?Jo dom monterade ett supertip 55g v-kitt viktat efter ntc,s instruktioner samt att jag har en shockwave sekundär helix som är ställbar. och nu är laddtrycket sänkt från 1,12 till 0.9bar så jag har ca:240hk nu enligt mcx. Jag har inte flyttat lr plockat bort några vikt brickor från v-kittet som var inställt för 270hk så det borde inte vara nån fara
det sitter i tummen din.Tja !
Jag undra vilken variator setup man bör ha om man vill att effekten från motor/turbon ska komma till mattan lite långsammare . Alltså såatt mattan får en större changs att få fäste och spinna mindre ?
Jag tyker att mattan börjar spinna alldeles för lätt på min x-ride