Hågon fler som har en skuren tolva?
[video=youtube;54RAqOFg-uI]http://www.youtube.com/watch?v=54RAqOFg-uI&feature=youtu.be[/video]
Är de inte du som haft ett myssel med remmen? Hur som, så lider jag med dig! nya grejer ska inte strula!Hågon fler som har en skuren tolva?
Jo, det har jag tyvärr. For en rem idag också innan skärningen.Är de inte du som haft ett myssel med remmen? Hur som, så lider jag med dig! nya grejer ska inte strula!
Ingen är sprängd, "bara" fransade.Har du sprängt många remmar edvin? Finns ju en uppenbart risk att veven är krokig då..
Tack för det.Nej,ingen rmk hade det som standard för det väger.
En del eller ev alla demomaskiner brukar dock ha det.
Jaha ok. Då var ju inte det nån förklaring på den glappande veven då=)Ingen är sprängd, "bara" fransade.
Läste för länge sedan i den här tråden att oljepumparna brukar stå lite snålt på iaf rmk 800. Vad jag kunde se på min (sitter lite dåligt till) så var min inte mot "noll" sträcket så jag ställde upp den lite så den står som den ska. Inget jag tycker man ska behöva ha koll på själv i en ny maskin men.Skruvar på oljepumpen? Får du inte tillräckligt med olja eller har jag missat något?
Och är det någon som köpt shimskittet med wiseco kolvar som ska förebygga kolvslap med följden brustena cylinderkjolar. Detta kitt låter som en bra ivestering om nu det stämmer att cylindrar går av i kjolen när som helst.
Den glappar mycket mer än det ser ut som!Jaha ok. Då var ju inte det nån förklaring på den glappande veven då=)
Tycker den glappade nå extremt mkt? Måste ju vara rätt rent på lager?
Gäller inte det kittet tidigare 800or? Alltså 08-10 eller vad det blir? Har 800 motorn i Pro ride chassiet haft problem med kjolen även dom?