Åka till British Columbia i Kanada?

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Rental Package & Guided Tour betyder just så som det står, hyrskoter och guide helt enkelt.

Guide bör man ha om man vill vara säker på att överleva trippen, det är absolut ingen enkelt match att åka på bergsryggarna.

I vårt fall va det nära att det kostade en av killarna livet.
Titta på bilden så ser ni spåret han lämnade efter sig, guiden sa förvisso "follow my tracks", men vi förstod inte riktigt att det var så allvarligt.

Han var en halvmeter från slutet av sitt liv, branterna går lodrätt ett par hundra meter. Men efter detta första åk, så hajjade vi hur det skulle gå till... :rock:

 

pbylund

Välkänd medlem
10 dec 2008
486
0
16
Ö-vik
:ciao: Precis det hotellet vi bodde på, bra länkat!

Tack! ;)

Hittade en massa andra roliga sidor med uthyrning och dylikt, allt länkat från länken :hmmmm2:

Skulle kunna flytta dit ett år eller två, kanske tre, kamloops ligger inte så långt därifrån, dom påstås ha grym freeride (mtb) på sommarhalvåret ;)
 

Blaeckvard

Välkänd medlem
1 dec 2008
598
0
16
Viksjöfors
Då är alltså guiden dyrare än själva skoterhyrningen :hmmmm:

Är inte så bra på att läsa Engelska, men vad är det för skillnad på alla paket man kan välja ?
 

kobbe

Välkänd medlem
21 mar 2007
200
0
16
Gällivare
Då är alltså guiden dyrare än själva skoterhyrningen :hmmmm:

Är inte så bra på att läsa Engelska, men vad är det för skillnad på alla paket man kan välja ?

Tycker också det var mycket tjorvigt att hitta rätt!

http://www.snowmobilerevelstoke.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=1&Itemid=4
http://www.snowmobilerevelstoke.com/index.php?option=com_content&view=article&id=12:snowmobile-rentals-deals-revelstoke&catid=3&Itemid=8

För att hitta lite lättare!
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Jag håller med om att det är lite rörigt, men i tidningen så fanns en prisuppställning.


Här hittade jag en presentationsvideo:

 
D

Draken

Detta är ungefär det enda målet jag har i livet.
Uppleva detta,sedan kan man dö. :cool:

Jag ska dit inom något år,det gäller bara att få någon kompis med sig.
33k är ju billigt för att uppleva sin dröm! F-n den summan blåser ju dom flesta på en thailandsresa,men vilken tror ni är roligast?! :rock:
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Detta är ungefär det enda målet jag har i livet.
Uppleva detta,sedan kan man dö. :cool:

Jag ska dit inom något år,det gäller bara att få någon kompis med sig.
33k är ju billigt för att uppleva sin dröm! F-n den summan blåser ju dom flesta på en thailandsresa,men vilken tror ni är roligast?! :rock:
jag medhåller dig i varenda ord du skriver där.:beer:
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
mmm att vinna en ansenlig summa på lotto vore inte helt fel så man kunde bosätta sig där i ett halvår eller liknande (om man nu fick dispans från frun =) ) .
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
mmm att vinna en ansenlig summa på lotto vore inte helt fel så man kunde bosätta sig där i ett halvår eller liknande (om man nu fick dispans från frun =) ) .
Vinner man mycket så lägger man ut en tråd här och dom 10första att svara får hänga med inklusive nån som vart där tidigare :beer:

Nordland: Vilka otroliga bilder att ha på sin hemsida, nåste upplevas antar jag:ciao:
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Vinner man mycket så lägger man ut en tråd här och dom 10första att svara får hänga med inklusive nån som vart där tidigare :beer:

Nordland: Vilka otroliga bilder att ha på sin hemsida, nåste upplevas antar jag:ciao:
Vidamic: Du vet att jag har första plats!! :beer: