Åka till British Columbia i Kanada?

E

ejwbegysv

Nu är det bestämmt, ska till Revelstoke denan eller nästa vinter (30 årskris)...

Som jag fattade det så kostar en 4-5 dagars guidetur med skotrar och allt ca 1500-1800 C-dollar..

Flygresa kostade till Kanada ca 6500 tor, dock ej medräknat flyg inom landet.. några tips där?

Så totalt bör man klara sig på ca 25000kr.
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Vårt flyg gick från Arlanda-Heathrow-Vancouver-Kelowna.

Tillbaka Kelowna-Calgary-Heatrow-Arlanda, har jag för mig.


Vi bokade resan via en resebyrå, som tog hand om flyget.

Resan landade på runda slängar 35000, med den kurs som rådde då.


 

Mikael Berntsson

Snowmobile Test Crew
4 nov 2008
46
0
1
Solberg
Hej vi är ett gäng som vill dit om ett par år, vad har ni för tips och att tänka på?

http://www.youtube.com/watch?v=Nv6W6gEwyRw&fmt=22


Här bodde jag i vintras.. Carl Kuster har denna lodge några mil utanför Revelstoke och han kan efter många år i WSA och Xgames allt om att skruva skoter. Han och hans fru Shelley är ENORMT bra på den typ av skoteråkning man vill uppleva där och ni kommer att få en personlig guidning som ni sent kommer att glömma..

Allt är enormt trevligt, mysigt och.. och.. helt underbart :)

Tillägg:
Guidad tur i Revelstoke kan lätt innebära att åka där tusentals andra åker.. och jag pratar tusentals (typ nästan ialf ;)) för skoteråkning där är STOOORT
Som nämnt bor Karl 3 mil utanför på ett litet ställe där ni kommer att vara ensamma om pudret!! :)
Här får du det personligt och allt för er själva!
 
D

Draken

Vilken tid på året är mest prisvärt att åka? Fint väder vs snömängd vs pris?

Hur långt i förväg bokar man?
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
http://www.youtube.com/watch?v=Nv6W6gEwyRw&fmt=22


Här bodde jag i vintras.. Carl Kuster har denna lodge några mil utanför Revelstoke och han kan efter många år i WSA och Xgames allt om att skruva skoter. Han och hans fru Shelley är ENORMT bra på den typ av skoteråkning man vill uppleva där och ni kommer att få en personlig guidning som ni sent kommer att glömma..

Allt är enormt trevligt, mysigt och.. och.. helt underbart :)

Tillägg:
Guidad tur i Revelstoke kan lätt innebära att åka där tusentals andra åker.. och jag pratar tusentals (typ nästan ialf ;)) för skoteråkning där är STOOORT
Som nämnt bor Karl 3 mil utanför på ett litet ställe där ni kommer att vara ensamma om pudret!! :)
Här får du det personligt och allt för er själva!
Hur länge var ni där? Verkar väldigt lovande det du säger. Ska nog ta och titta upp det där efter denna säsong! :)
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
http://www.youtube.com/watch?v=Nv6W6gEwyRw&fmt=22


Här bodde jag i vintras.. Carl Kuster har denna lodge några mil utanför Revelstoke och han kan efter många år i WSA och Xgames allt om att skruva skoter. Han och hans fru Shelley är ENORMT bra på den typ av skoteråkning man vill uppleva där och ni kommer att få en personlig guidning som ni sent kommer att glömma..

Allt är enormt trevligt, mysigt och.. och.. helt underbart :)

Tillägg:
Guidad tur i Revelstoke kan lätt innebära att åka där tusentals andra åker.. och jag pratar tusentals (typ nästan ialf ;)) för skoteråkning där är STOOORT
Som nämnt bor Karl 3 mil utanför på ett litet ställe där ni kommer att vara ensamma om pudret!! :)
Här får du det personligt och allt för er själva!

Tjena Micke, vi surrade om att åka ihop på FB, har du lust så åker vi ihop i Custer, så gör vi ett reportage samtidgt?
 

Mikael Berntsson

Snowmobile Test Crew
4 nov 2008
46
0
1
Solberg
Tjena Nordland!

Jag skulle gärna ta mig tillbaka till dom..
Det är ett enormt ställe.

ajsman:
Vad gäller tid så rekomenderar jag att vara där så länge det bara går.
Väder och snö är ju där som här växlande..

Jag var i Kanada 4 veckor och hade.. kanske sol totalt 4,5 dagar :)
(Dom har ju inte 4-5 meter snö för att det är soligt hela tiden *ler)
Men har man en bra guide (tex Karl) så har dom smultronställen för alla typer av väderlekar så man får en enorm upplevelse oavsett.

Snömängden varierar oxå naturligtvis och det man vill göra är att vara där precis efter ett enormt snöfall. Så se till att kunna vara där ett tag. Man behöver ju inte hyra skoter i ett streck utan man kan ju chilla tills att man ser att det kommer att snöa någon dag framåt och då hyra..

Bäst är dock att prata med dom som bor där.. dom vet ju såklart bäst när man har störst chans.