13s Arctic-Cat Xf uppkittning!

lord_nordkvist

Välkänd medlem
2 maj 2012
424
2
16
Östersund
Kanske har missat det, men är du inte sugen att köra nya powercommandern med soppa å tändning? Antar att dom skulle må fina fisken med lite påställd tändning i botten och på topp? Så kan man ju lämna cruise registret orört om man inte vill riskera nån varmgång :)
Funderar själv på en sån till nya släden.

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Den är ju så klart ännu bättre!
Då får man alla möjligheter till justering, både på gott och ont... ;)

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Kapar in en bild till då jag inte orkar starta en ny tråd, chassiet kapat 42mm, lyftbågen och dragkroksplåten oxå inpassade, nu blir det att lämna in på pulver lack, chilly option plåten ska hamna under tunneln i stället för på och nytt baklyse införskaffas för en clenare look, här syns även nya fotstegen.
Tror att det vita partiet på dynan ska bli svart oxå, kanske, får se....

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Sorry, blir inga fler inlägg från mig, ville inte kapa sönder tråden, blev bara lite för ivrig och tänkte mig inte för...

Kan tyvärr inte rensa bort bilderna.

Last edited:

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Ser bra ut för er båda. Men macke78, starta en ny tråd. Blädrar man snabbt med mobilen så tror man att trådskaparen har lagt in bilder, men så är det ju inte.

En ny tråd för din med, så man får lite koll på vad du ska göra / har gjort=)

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Tro aldrig jag la upp ngn helhets bild :)

Dock tyckte jag att sportbumpern inte riktigt räcker till, så de fick bli en beställning igen. Passade på att köpa en bukplast och isrivare i samma veva.

under operation

Blev rätt nöjd med resultatet :) Nu är det bara dom där motordelarna som jag fortfarande väntar på :/ men de ska i dagsläget i a fall vara skickat från staterna!!

To be continued

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Nä fan, va chefen som lagt ut den i helgen. (Dont ask me Why)
Den där ha ja ju byggt för mig själv :)
Många som skickat å frågat mig så ja ska säga att han får byta bild !

Men förstår nog hans tanke, men min är ju personligt gjort för jag, så de blir ju lite galet.
Dock pengamässigt så skulle de inte vara så dyrt om man köpte en.

Säg 120 för skotern
5 för framvagn
4-4,5 för dekalkitt
3-4 för slp skidor
2,5 för bukplast
2,5 för båge
600kr för ruta.

Ja de blir en slant ändå :/ Huvva man ska inte tänka på hur mkt pengar man lägg ut. Men de är ju så skoj, å fixa eller hur ?

Men nu va de inte det som denna tråd gick ut på.
Fick besked idag att ev alla bikemandelar kan finnas för leverans i veckan ;)

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Hämtade bikemankittet i fredags :) Riktigt snygga grejjor måste jag säga.

Här syns orginal vs bikeman

Bikeman hade den gamla bussningen i sin helix, fördelen för jag som jobbar på a-c åf är att ja har tillgång till vissa delar.

Så blev att montera den nya sorten av "poluretan"

Variator delarna monterade.

Pc5an monterad

Var svårt ta ett kort som visade skillnaden mellan grenrören, men man såg att bikemans va ett mer fullflödes rör. Rätt snyggt dessutom.

Originaltopp påväg av!

Original vs bikeman, lite bling bling över toppen.

Bikeman påväg in

Monterat klart.

Pipa och variatorer på plats, där syns även rk-teks belt adjuster.

Endast ljuddämparen jag väntar på nu. -8kg blir resultatet bara genom att byta ut arctic-cats orginalljuddämpare som väger BLY!

Mycket bilder, men de brukar gillas. Som sagt bra finish på delarna från BMP, får hoppas dom leverar lika bra som dom ser ut.

Bikemans egna bänkningar litar jag inte på och grabbarna på speedtech sa att dom bänkat en till 170 hk med detta kitt å de håller jag mer troligt än bikemans siffror på 180.
Vintern får utvisa om de är bra krut i maskinen!