13s Arctic-Cat Xf uppkittning!

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
"OUR SHEEVE CLAMP TOOL WILL ALLOW YOU TO ADD OR SUBTRACT WEIGHT NEAR THE TIP FOR FINE TUNING WITHOUT REMOVING THE WEIGHTS. "

va äre för verktyg? behöver man det? va ju inte speciellt dyrt, men ändå

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
vikterna funkar kanon, har inte haft några problem med om, och jätte enkla att vikta om, dock har jag kört med turbon mer än denna maskin så kan inte ge en super recension än på hur allt fungerar.

Men den känns då gå rätt bra =)

Rickard.l

Medlem
29 jan 2012
14
0
1
Byske
Funderar på att gå från 42" - 38" på min xf också, men enligt all info jag kan hitta kräver detta dämparbyte? ÅF påstår också att så är fallet. Hur har du gjort?

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Lagt in distansen i dämparna som följer med i en 38" framvagnssats och sen ha ja bara kört. Vet många som inte ens lagt in distansen på sina 12ers m800er då dom bytt från 40" till 38".
Har då inte upptäckt några problem med denna kombination. Å inte hört ngt från m800 åkarna heller.

Rickard.l

Medlem
29 jan 2012
14
0
1
Byske
Då kanske man testar det! Jag tycker ju ev problem borde visa sig direkt efter montering, när man har skotern upphissad och fullt utfjädrad! Någon som vet hur mkt kortare en M dämpare är jämfört med en xf dämpare när den är helt ihoptyckt?

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Lyfter tråden då jag oxå funderar på 42-38" och är nyfiken på hur mkt det skiljer ihopfjädrat i längd, dvs om jag kortar mina dämpare dom ca ~40mm som behövs och jag har en dämpare som är längre i ihopfjädrat läge, ja då blir det inte mkt kvar, men har dom samma längd ihop till alla framvagnar så blir det ju ingen skillnad i slagläng på framvagnen mot m800ans dämpare.