A-C F7 -05

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Grahn står å spänner musklerna, behövde lite sällskap och framförallt hjälp i garaget. Lockade med lite pilsner..å ni ser ju hur det gick, trevligt var det iallafall :)

Kvar att göra:
Dit med rören å starta skiten :)
Fixa någon form av dekaler på huven
Polera chassiet
Lacka framvagnen svart
Bromsning hos Odysse
 

Attachments

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Påbörjat chassiepolering, skotern fick även en ny "look" igår, monterade orginal scoop och ruta. Vad tycks? bra eller anus?. Tyckte det vart så stor kontrast tidigare med helsvart huv och ruta. Fick faktiskt tipset av en polare :)
 

Attachments

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Förresten någon som har nått bra tips på tätningsmedel mellan pipa och grenrör, har ju slps avg packningar där men dom börjar vara lite slitna. Finns det nått silicon som tål så där hög värme?
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Firegum (inte säker på stavning) har jag testat på flera maskiner där de läckt mellan grenrör-pipa pipa-slutburk. Men är det lite större läkage rek. att värma med gasen innan skotern startas så det stelnar.

Inget för den som ska lös med pipan ofta däremot då de blir stenhårt efter de fått ordentligt med värme.
 

m1cr0n

Välkänd medlem
4 feb 2010
111
1
18
Bergsviken
En tätningspasta vid namn " Grafoil GTS " vet jag klarar riktigt höga temperaturer och härdar ej helt. Hur bra den fungerar att täta i detta fall kan jag ej svara på. Svenska ÅF är SpecmaSeals.
 
Last edited:

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Tackar så mycket för tipsen, att använda nått som blir stenhårt känns sådär. Då fogen måste vara flexibel då motorn vibrerar, men inte fan vet jag :)
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Vart snyggt med scoopet och rutan tycker jag iaf, som du sa så vart det för stora kontraster förut. Den helsvarta rutan skulle jag kunna va intresserad av ifall den är till salu=)
 

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Förresten någon som har nått bra tips på tätningsmedel mellan pipa och grenrör, har ju slps avg packningar där men dom börjar vara lite slitna. Finns det nått silicon som tål så där hög värme?
Ska det inte sitta en "kona" som ska täta mellan grenrör/pipa?
Annars så har vi ett bra medel på jobbet som Loctite har,kommer dock inte ihåg namnet på det men kan kolla upp det i veckan.
 

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Ska det inte sitta en "kona" som ska täta mellan grenrör/pipa?
Annars så har vi ett bra medel på jobbet som Loctite har,kommer dock inte ihåg namnet på det men kan kolla upp det i veckan.
Javisst sitter konorna där, vet du vad för modell av loctite det är?
 

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Snön verkar ju aldrig komma, så jag plockade ner framvagnen och lämmnade på lack. Såg riktigt trist ut, rostig och repig och dessutom fel färg, och ja spindlarna ska också lackas :)
 

Attachments