A Pro-Ride Story, och en Ski-Doo

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.085
886
113
Stora Blåsjön
Såg riktigt bra ut! Vilket mtrl har du använt till a-armarna? Du kan inte fixa en bild där original armarna ligger bredvid så man ser skillnaden?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rör DIN 2394, 20x2mm på de övre och 25x3mm på de nedre.
Tänkte först köra mixade rör på de nedre med 25x3 fram och 25x1,5 bak men då blev dom "för" lätta men 3mm rören så väger dom som original a-armarna.

Ska fixa en sådan bild.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.085
886
113
Stora Blåsjön
grym tråd!!!

vad är det för gps?

hur fixar den snön? (kändes roligare att kolla på än garmin 62:an)
Gps:en är en Garmin nuvi 500 och den är vattentät/vattenskyddad, har haft den 2 vintrar innan också och den funkar riktigt bra.
 

egodeus

Välkänd medlem
8 jan 2010
682
0
16
Sen har även gps:sen fått sig en plats, bara 12v utaget som fattas nu, tänkte sätta den under huven så den inte är i vägen.

Samma GPS som jag har, men jag har inte fått på den på skotern än. har kört den i bilen ett år. Hur är skärmens responstid då det är kallt?

Sökte lite på fästen och det ser ut som du har universalfästet, stämmer det? Behöver beställa ett sånt i så fall :)
 

mdtl

Välkänd medlem
9 feb 2011
154
0
6
luleå
Snyggt! För lätta?kul..Stabilt mannen!Snygg mont gps.
+8 å duggregn i luleå,ifjol -10 snö på marken.
 

olssson

Välkänd medlem
6 jan 2008
218
0
16
Sundsvall
Blev beställa ett sådant fäste till min Garmin också. För att prova och s eom det går att fästa på något smidigt sätt på Xf800 hcn. Mycket snygg lösning på din maskin.
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Ingen större uppdatering men spaden har fått sig en plats.



Kvar att fixa på spaden är en extra spärr så den går att låsa i det läge den sitter nu, då kan den inte vrida sig.

Går lite segt med dom nedre a-armarna, men har väldigt snart båda nedre klara för foto. I helgen blev det inte mycket gjort var ju tydligen skoternsdag på lördag och sen blev man som död på söndagen...

jag gjorde så här med min spade, men du kan säkert snygga till det så det ser lite bättre ut=) Men nu slipper man ju ha spaden stickandes ut på sidorna.
 

Attachments

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Fästena till själva spaden köpte jag i fjol på en hemsida. Tror att den hette overlander.se
Profilerna som går tvärs över är två bitar rostfritt som en plåtkompis gjort en z- profil av.
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Här kommer en liten update på insuget till Assaulten. Insuget är omdraget så att den tar kalluft från original luftburken, som jag även öppnat upp ytterligare...



Undersidan till luftburken & baffel.





Den vackra basbaffeln sattes fast med PL400, sitter som fasen av det jag testat...



Originalhålet för burken tätades med plast som värmdes upp och formpressades.









Och klart! Sjukt vackert om ni frågar mig :whistle: :cheesy:
Nämen visst vart de rätt bra ändå?? :)
 
Last edited:

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
jävligt grymt,
har du funderat nått på boondockers tändningsmodul? E-Key Progressive Timing Module $129.99
Den verkar vara grym om man skall tro Burandt. inga spikningar alls med den monterad.

Undrar varför dom inte gör så insuget går så där från början?
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Tack :) Nej ingenting jag kikat på än, har inte kunnat prova olika ladd än så vet inte hur mycket den ska pressas men har än så länge känt någon jätteoro då toppen såg fruktansvärt bra ut och Power Addiction toppen motverkar spikningar bra, men det beror ju också på ladd osv så kommer ha den i bakhuvet...
Fan inte ge mig en till sak på listan :cheesy:
 
Last edited: