A Pro-Ride Story, och en Ski-Doo

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.085
886
113
Stora Blåsjön
Har du allt klart så det är bara att fara ut och testa när snön kommer, eller har du nått kvar på den?

// Jesper
Bara lite småplock kvar typ bakbåge och ett enklare dekalkit.
Sen väntar jag på att få tillbaka alla framvagnar från pulverlacken så är det bara att montera ihop den sen.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.085
886
113
Stora Blåsjön
Nu är det lite mer gjort på maskinen.

Fick hem a-armarna igår så nu är det monterat.




Sen har jag fixat fast bakbågen, kommer från en en såndär artic m800 :)

Ett sträck där det ska kapas.


Nitat:


Klart:


Nu är det inte långt till körning som det känns!
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Jag tycker inte det är rasistiskt men ingen vill ju ha en "lappkörd" maskin så det är ju ett kanon stöldskydd, dessutom med 380F motor.
du skulle dessutom haft en liten dekal med serviceintervaller inskrivna tex, : 1200 mil fettat boggie ,2050 mil byte tändstift, 2781 mil byte vänster handtag osv ;)
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Om man återgår till boggien Asker. Vändhjulen från M8 verkar ju komma med lager av bilderna att dömma, men hur gjorde du med vändhjulsaxeln? Är det originalet eller kommer även den från AC?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.085
886
113
Stora Blåsjön
Om man återgår till boggien Asker. Vändhjulen från M8 verkar ju komma med lager av bilderna att dömma, men hur gjorde du med vändhjulsaxeln? Är det originalet eller kommer även den från AC?
Med ac hjulen så ingår det lager och dom passar helt bolton på polaris axeln så det enda man behöver är ac-hjulen och 3st m6 bultar + mutter för att skruva ihop hjulen. Distanserna och allt sådant passar också.