Arctic Cat 2014

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Min back dummar sig också ibland och sambons också :-( Hoppas dom kommer med någon uppdatering som löser problemet för det e jävligt irriterande. Ni som har en med elstart fungerar dom nu eller är det någon som det jävlas för som på 13?
 

lord_nordkvist

Välkänd medlem
2 maj 2012
424
2
16
Östersund
Har elstart på xfn, funkat kanon hela vintern (150mil) knappt använt snöret, vad vare som jävlades med elstarten förut då?
Har inte haft några rembekymmer alls till den allround åkning jag brukar maskin till.
Däremot så gick 3st skruvar av till helixen i sekundären längst upp i en ravin vid norska gränsen såklart, så jag fick hacka mig smygandes hem med grymma vibrationer å remdur 2mil över höga fjäll å djupa dalar :)
Värdelösa blötjärnsbultar som fick bli bytt mot 10,9 insexbult väl hemma efter den helgen, märkte även då att klackarna i sek satt lite löst, så dom var bara skruva åt i samma veva..
Annars har maskinen funkat oerhört kanon, riktigt nöjd :)
 

Rubbes

Välkänd medlem
25 sept 2013
242
7
18
Jag har kört kring 50 mil med min m8000 och den snittar kring 3 liter milen blandad körning. Dock så kommer man lätt upp i över 7 liter/mil när körningen blir lite hårdare.

Sist jag var ut hade jag tagit mig lite över 3 mil på 4h, vilket gör att liter/timme helt klart känns som ett mer rättvist mått på bränsleförbrukning.
7 liter milen!!!! kanske dags att se över vraket
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Rubbes om du lär dig använda gasen och klättrar på så kan även du komma över 2 liter milen ibland!
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Upp mot 6liter milen är då inte någon omöjlighet men har även provat köra 10mil djupsnö fri åkning och fick bara i 38 liter då vi hittade mack så dom går ju köra billigt med