Bilder: Fastkörningar

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Nej då. Ingen tallplantering. På sommarn är de en crossbana och på vintern så är det en skotercross bana. Jonas Persson brukar träna där.
Det är ett vanligt sandtag.
Vad bra:D måste ju vara riktigt kul att köra på ett sådant ställe med alla backar och kullar :)

Här är en bild på en liten överburkning, verkligen härligt med all pudersnö som vi har fått:cool: tur att den är så "lätt" så att man orkar välta tillbaka den-

17 nov 2008
8
0
1
Mjösjö

Gick lite djupt i söndags, skulle ta igång men skotern lixom bara fösvann! :eek: Gött me över en meter snö och av den metern så är ca 60 puder! :D Notera även att jag monterat ryggstöd på skotern och det är ca 40 cm under "snönivån":)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ja nog lyckades man igen. Men de var mer snö än vad det såg ut som, sen fick ja ingen fart. Men det är förarns fel i 99% av fallen ;)

kobbe

Välkänd medlem
21 mar 2007
200
0
16
Gällivare
Var en ***** tur idag, vi fastnade minst 10 ggr totalt. Har fotat några bilder så ni skulle få se.

En av oss var bara tvungen att köra i ett dike, dock tog diket slut och lägre fram fanns bara sly. Vi var svungen att lyfta runt skotern.

Här sitter samma person fast i en backe, gick dock att backa ner.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Fina bilder ni lagt upp.

Tyvärr hade jag inte kameran idag..

Varit bortrest i två veckor och var dösugen på att leka lite i all den snön som kommit när jag varit utomlands.

Satte skidan mellan ett träd och en sten.

Kunde inte komma framåt, kunde inte komma bakåt..

Fy f-n vad jag fick slita.

Tillslut tog jag fram yxan och kapade trädet, sen spöade jag mig fram i metersdjup sockersnö.

Kläderna dyngsura efter av all svett..

Friåkning är SKOJ, men man bör nog vara minst två ute samtidigt ifall man måste lyfta skotern..

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Friåkning är SKOJ, men man bör nog vara minst två ute samtidigt ifall man måste lyfta skotern..
Välkommen hem till snön :ciao:

Du skriver att man ska vara minst två när man är ute i lösnön, idag var vi fyra "män" och slet i min nytro efter att jag hade hamnat med skidorna in mellan lite björkgrenar/stammar men vi fick ändå inte lös den så det blev till att ta fram sågen och sen så gick det lite lättare att komma loss. Den väger verkligen mkt när man kört fast nytron:hmmmm2:

Här är en bild på den fastkörningen ser inte så illa ut men det är inte alltid som det ser ut:eek:

toker

Välkänd medlem
20 jan 2008
108
0
6
Här är några ifrån Grönfjäll i Januari -09

Renegade 1000 sitter fast, vi fick svettas kan jag lova.

Polaris d8, det drog fan ingenting. Inte förarfel som vissa Ski-doo körare påstår. :evil:

Här var det riktigt planterat...
Föret hela helgen var ca 30-40cm lössnö, skare under som dock inte bar och under det ca40cm sockersnö, det blev många fler ankringar men man måste ju spara på en del oxå.