Bilder på användarnas Ski-doo's

4

426H

Kan man få ett litet omdöme om hur den känns?
Hade ju en renegade 800 tidigare och jämfört med den så är det några saker man först reagerar över:
Motorn går otroligt jämt och fint jämfört med en 2t twin. Man sitter högre än på reven och har bättre plats för benen, gasen är väldigt lätt (van vid att hissa trottlar på förgasare), och mycket bättre grepp på fotstegen. På hård led går den som en gocart precis som gamla reven, i moddigt före är den dock lite understyrd, men det kanske är en inställningsgrej. Största positiva överaskningen är utanför leden där jag trodde att den skulle kännas lite klumpig och framtung men den är faktiskt lika smidig som min gamla 800 att bryta, skråa mm. Sammantaget en riktig kanonskoter med rätt spec. från fabrik. Enda jag bytt är styrhöjjaren som var för låg för stående körning.
Största nackdelen är ljudet på tomgång, den låter som en truck. I alla fall inifrån hjälmen. :eek:
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Men vafan Robin du är inte värdig att framföra en Ski-doo... Du dissade ju din förra Bond edition helt !?
 
R

Robin

Men vafan Robin du är inte värdig att framföra en Ski-doo... Du dissade ju din förra Bond edition helt !?
Ja? Klart man dissar en sämre skoter om man får tag i en bättre.
Polaris kommer alltid ligga mig varmast om hjärtat ;)

När kommer Polaris dekalerna då Robin ?? ;)
Det kommer, var så säker ;)



-----------------------------------------------------------------------
Och snälla Admins, sluta radera bort all disskution som förs i denna tråd, hur kul är det att bara se bilder och inte få disskutera varandras maskiner?
Var väl jag som skapade denna tråd så lite lägre ner tycker jag att vi sänker ribban och låter medlemmarna få snacka fritt utan censureringar av minsta lilla.
-----------------------------------------------------------------------
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Ja här är väll min som jag bytte till mig i början av Januari

det är en Mxz 700 -00 :D

har monterat dit Lynx huv, vart grymt mkt bättre!





men de hände en lite olycka för 1 vecka sen..



så den står i delar nu.. men snart ska den få friskluft igen! ;)