Dekalmall Pro Ride

Andreasf

Aktiv medlem
5 dec 2007
86
0
6
Hej.

Tänkte ev. göra egna dekaler till min RMK.
Är det någon som har en dekalmall som AI eller PDF att skicka/ladda upp?
 

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Antar att du redan provat att googla, men prova att höra av dig till t.ex. Swetown Reklam, de bör säkert kunna hjälpa dig och kanske är snälla nog att ge dig mallen!
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Jag undrar det oxå. Har du länk till den tråden? Känns som att en del företag som gör dekalen och har mallrn kan bli lite grinig om man frågar efter den.
 

Stenmanracing

Välkänd medlem
28 aug 2012
510
0
16
Storuman
Är nog bara att köpa av någon, men antar att dom inte säljer dom så billigt iom att det innebär konkurans samt att det är lagt ner rätt mycket jobb på templaten.
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Får väl göra en intressekoll. Dom som är sugna kan ju skriva
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Vad gör man dom i för material och hur har ni tänkt gå tillväga?
 

Grylar

Välkänd medlem
7 dec 2008
148
0
6
Vilhelmina
Jag hade tänkt göra i vanligt vinyl-ark som man köper hos närmsta färg/tapet handlare. Antar att det man får är typ en mall, sen får man klippa å klistra :)
 

Andreasf

Aktiv medlem
5 dec 2007
86
0
6
Eftersom det bara är en PDF eller AI med konturerna av org. dekalerna så tycker jag 60 dollares är helt hutlöst mycket av principskäl.
Om jag köper en kopia så lägger jag mer än gärna upp den så andra slipper detta.
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Fantiserar lite fritt bara(hoppas de går bra). Om man mäter på skotern och sen mäter på mallarna som fanns på hemsidorna där, kan man inte(om man är lite haj på matte och dators) få fram egen mall genom att förstora upp bilden?
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Kan väl inte vara alltför svårt att göra en egen mall heller? Det är ju inte direkt några svåra former på pro riden kan jag tycka. Det är ju väldigt mycket raka linjer. Några stora pappersark, en tumstock, en penna och en lång linjal. Sen är det "bara" börja mäta och skissa lite på fri hand :) Hade jag haft tillgång till skotern hade jag prövat det iaf!