Dekalmall Pro Ride

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Hehe, hade jag fortfarande bott kvar i vilhelmina så hade jag nog inte varit helt omöjlig till det förslaget. Älskar ju bullar å kaffe :) å skotrar såklart! Så de vore ju som att slå tre fluor i en smäll!
 

Grylar

Välkänd medlem
7 dec 2008
148
0
6
Vilhelmina
Haha, ja de va ju synd då. Tror att de skulle ta j*****t lång tid å pilla ihop en egen mall om den ska vara vettig.
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Ett tips, som jag gjort är att ta en rulle bakplåtspapper som du spänner över kåpan med hjälp av tejpbitar så tar du en blyerts å gnuggar efter hela konturen på kåpan som man gjorde i skolan för 100 år sen :) Funkade klockrent när jag gjorde på gam XP´n, kan ju vara lite knepigt om den är konkav åt olika håll dock !
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Har ni bara tänkt klippa och klistra i enfärgat...eller ska ni designa i datorn och sedan låta printas ut?
 

Andreasf

Aktiv medlem
5 dec 2007
86
0
6
Ni kan spara på bullarna och bakplåtspappret. Köpte en template nu, laddar upp den när jag får den och har tid. Skickar en länk till dom som vill ha den när jag får den.
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Ni kan spara på bullarna och bakplåtspappret. Köpte en template nu, laddar upp den när jag får den och har tid. Skickar en länk till dom som vill ha den när jag får den.
Men kanon!! Jag tar gärna en länk!
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Ni kan spara på bullarna och bakplåtspappret. Köpte en template nu, laddar upp den när jag får den och har tid. Skickar en länk till dom som vill ha den när jag får den.
Jag tar väldigt gärna också en, om det går för sig. Vore grymt! :) jag får väl bju på kaffe å bulle när tillfälle ges.
 

nah

Medlem
29 sept 2010
44
0
1
Ni kan spara på bullarna och bakplåtspappret. Köpte en template nu, laddar upp den när jag får den och har tid. Skickar en länk till dom som vill ha den när jag får den.

Jag är grymt intresserad! Kan nog fixa digitalprintade motiv om intresse finns..
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Sen då ni skall skära till vinylen så få tag på typ sånt som används till skotrar/crossar. Jag testade ifjol med vanlig vinyl som reklamfirmor använder till bilar men det höll dåligt. Pga den feta plasten...jag gissar att plasterna är hyfsat lika oberoende märke på sktern :)
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag köpte från crossdekaler.se...men jag skickade ju in färdigt designade dekaler som han printade ut. Men han kanske har olika färger som går att köpa på metervara.

Men sök på crossdekaler känns som det finns flera sådana firmor här i Sverige än sådana som gör skoterdekaler