Dekalmall Pro Ride

Andreasf

Aktiv medlem
5 dec 2007
86
0
6
EPS filer körs med fördel i Adobe Illustrator, se noga till att inte göra om detta format till en vanlig bild. Då tappar ni syftet med vektorformatet.(Rasterization)
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Ingen som designat ett eget dekalkitt än? Kan meddela att jag precis skickat in en .eps-fil till crossdekaler.se för utskrift! :)
Relativt nöjd med resultatet trots att det var första gången jag använda mig av AI. Kommer förhoppningsvis bli ännu bättre när man får det utskrivet och laminerat. Ska bli spännande att se resultatet!
 

roppin

Välkänd medlem
9 nov 2005
268
0
16
åre
Håller på och bråkar som bäst men inte är det lätt inte!

Några tips så det inte ser så stelt ut?

Tex hur ska man hitta rätt orange färg som matchar skotern? (orange madness)
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Jadu, det var en bra fråga. Du kan ju alltid försöka ta reda på vad färgkoden är. För har du den så är det ju bara att skriva in den när du ska välja färg. Annars får du göra som jag och gå lite på känn.

Det svåraste är ju att försöka föreställa sig det på skotern, velade fram och tillbaka både en och två gånger innan jag slutligen bestämde mig för hur jag ville ha det. Är inte ens säker på om det kommer bli speciellt bra, men förhoppningsvis så :) Kostade ju som sagt "bara" 1500 riksdaler så det är ju inte hela världen ifall man blir lite missnöjd. Då har man ju prövat på det en gång iaf, och kanske vågar sig på att göra ett till när man fått se hur slutresultatet blir.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Problemet med färgkod är att den blir inte exakt lika på olika skrivare. Så egentligen borde man skicka några olika nyanser till den som skall printa ut det för att sen jämföra i verkligenheten.

Jag gjorde så att jag skar ut en liten plastbit från insidan vid ett fäste på en kåpa och skickade det per post så fick han kolla upp exakt färgkod. Som tur var så har Yamaha crossar samma blåa färg på sina plastkåpor som jag hade på min :)
 

Andreasf

Aktiv medlem
5 dec 2007
86
0
6
Min server är nere av någon anledning, jag håller på att leta en ny.
Håll koll på adressen så kommer det upp inom några dagar.