F800RR -13

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
Funderar på att byta in min mot en f800rr, är ju snöskoternsdag snart :D undrar bara en sak, är det förgasare eller insprut?
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
har letat runt på google men kan inte hitta vad det är för orginal matta på dom förutom 44mm, race matta eller ripsaw? eller vad det nu är
 

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Tror det är nån typ av ripsaw "lite" matta. "Fingrarna på kammarna är betydligt kortare än på en "vanlig" hederlig ripsaw matta.
 

Brännare1

Semi PRO sledder
24 jun 2013
23
0
0
gällivare
i usa var det ripsaw (38mm?) och sverige fick 43mm r/t. updates är byta sekundär variator och sätta en värmestrumpa på kabelhärvan någonstans vid slutburken fick jag höra idag
 

sledxtreme

Aktiv medlem
23 dec 2008
58
0
6
Bollnäs
Tja! Nu sparkar jag igång den här tråden igen!! Jag har precis kört in min RR, drygt 20 mil! Och nu ska den in på första servicen.. Hur ser det ut med bulletiner för er andra, fixar dom det på servicen? Min åf sa att jag skulle få hem ett brev från arctic cat ang bulletiner, men det tror jag inte en sekund på.. Sen undrar jag hur det ser ut med dolda fel, typ som att bultar gängar upp sig osv? Min mattspänning har släppt 2 gånger tex, så den har jag fått sträcka 2 gånger på 20 mil.. Och finns det någon guru här ute som tillverkar ett bättre verktyg till låsaxelmuttern eftersom det man får med fungerar sådär.. Sist men inte minst så vill jag veta om ni är nöjd med denna brutala värstingmaskin?!?
 

Niro

Välkänd medlem
11 dec 2008
228
0
16
Kilaforsfjäll
När jag var i arctic träsket så fick då jag hem ett brev ifrån KGK som är generlagent i svea, då det blev nån bullentin uppdatering.
 

fajerkatt

Medlem
19 jul 2009
28
0
1
Fått ihop dryga 20 mil med min rr jag med. Inga problem med mattspäningen men däremot tycker jag primären beter sig lite konstigt, slirar på remmen trots otaliga rengöringar av skivor... Men ska in på 25mila nästa vecka o kolla det. Tycker den går brutalt o jag är nöjd med den i övrigt, fjädring fick man ju ratta lite på men tycker jag fått till den kanon för mig.
 

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Hur har du ställt in dämparna på din maskin fajerkatt? Jag kan uppleva min lite mjuk på främre boggiedämparn. I övrigt är jag helnöjd med maskinen.
 

sledxtreme

Aktiv medlem
23 dec 2008
58
0
6
Bollnäs
Det där med att remmen slirar har jag inte haft något problem med.. Men däremot så bottnar min främre boogiedämpare alldeles för lätt tycker jag.. Så hur ställde du in den för att få den bra? Ska iväg till Åkersjön och dräpa lite fler mil nu i slutet av januari, så då får jag laborera lite mer med dämpningen!
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
14 mil har jag hunnit få ihop.
*Tumvärmaren funkar inte alls,
*Tändningslåset trasigt.
*Premiär variatorn skakar i sidled på tomgång men bli stabil så fort det blir lite varv på motorn. Motorkuddar?
*Visslande ljud från variator sidan endast när den rör på sig gissar bussning i sek variatorn eller lagret
brummande ljud också när man släpper gasen innan den står still
*Tankmätaren är helt åt häll*vete fel, visar hur den vill
*Kan inte stå på tomgång någonting då den trycker i sig bra med soppa och börjar misstända när man ska iväg. men efter en liten fullgasrepa går den rent igen

Någon mer som haft dessa problem? Har inga problem med remslir och remmen ser fin ut. Väldigt lättstartad startar alltid på första om den blivit varm och går riktigt bra
 

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Det lät tråkigt monzz, har du pratat med din åf kring dessa problem? Jag har inte upplevt något av dem förutom just tankmätaren. kan visa slut när jag har halvtank kvar. känns som man måste nollställa trippen varje gång man häller i sås för att ha lite koll. Har du fått alla uppdateringar gjorda på din? Fått hem något brev?
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
Har inte fått något brev och återförsäljaren hävdar att det bara är en servicebulletin och det år variatorn. Ska ringa till honom i afton och höra om man kan ta 25 mila servicen nu och så får han fixa resten direkt
 

fajerkatt

Medlem
19 jul 2009
28
0
1
Hur har du ställt in dämparna på din maskin fajerkatt? Jag kan uppleva min lite mjuk på främre boggiedämparn. I övrigt är jag helnöjd med maskinen.
I korta ordalag så spännde jag på centern rejält, blev lite sprättig men blev bättre när jag minskade trycket i evoldämparna till ca 170/75. Vet inte om det är nåt att efterhärma då vi alla har olika körstilar men för mlg funkar det. Jag kan konstatera iaf att dämperiet i boggin inte skulle palla en crossbana i elittempo :) lite dåligt med tanke på att det är en race replica som kostar rätt mycket.
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
Jag fick numret till den som servar. Dom håller tydligen inte till på samma ställe. Så alla 3 bulletiner, variatorn, bult till främmre infästningen i boggie skenan och längre värmeskydds duk skulle fixas och så skulle han fixa resten och kolla vart missljudet kommer från. Så det känns som man har fått det tryggt med killarna i Mora