F800RR -13

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
De brydde sig alltså ingenting om något brev utan dom skulle fixa bulletinerna direkt utan konstigheter? Då borde min åf göra detsamma tycker jag.
 

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Det va så jag tänkte göra med, i alla fall spänna på center fjädern lite. Risken är väll då att det blir mindre skidtryck men det kanske kompenseras med de lufttryck du har i framdämparna. Jag ska prova att spänna på fjädern lite först och se hur den känns.
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
Det frågade han inte ens, han bara kolla regnummret så såg han direkt vad som skulle göras. Så grejerna är beställda och kör dit skotern nästa fredag.
Konstigt att han vill att du ska ha fått papper från KGK. Han kanske har fullt upp och inte vill ha in din maskin just nu ?:S Eller så vet han inte vad han sysslar med
Man tycker ju att dom skulle göra så mycket dom orkar för att få ha nöjda kunder
 

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Så borde det vara på alla Åf tycker jag. Det där brevet känns som en dålig bortförklaring bara. Vilka är det i Mora som du har pratat med? Jag tänkte ange dom som referens.
 

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Jag va in och styrde upp allt idag utan brev. Skulle best hem variatorn till nästa vecka, skulle dom byta ut den där strumpan runt kablarna samt nån bult vid boggie infästningen med på din? hört att de ska va nån bulletin på det med eller äre bara en rekommendation?
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
Det är servicebulletiner det med så se till att få det gjort också nu. Dom heter Team Granath i Mora
 

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Tack för infon, personalen skruva bara på sig då jag nämnde de övriga sakerna, känns inte som de ens hade koll på vad som skulle göras... men då ska jag va på som f*n kring de när jag lämnar in den:).
 

fajerkatt

Medlem
19 jul 2009
28
0
1
Ringde nyss min åf o bokade 25milaservice. Jag uppgav regnr o dom kollade vilka bulletiner som skulle göras, dom skulle beställa prylarna o höra av sig nästa vecka när dom fått dom. Jag har inte fått nåt meddelande från KGK.
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
kommer dom med bortförklaringar så det inte blir gjort, är det nog bara att ringa KGK. Du har ingen annan servicelämnare i närheten?
 

Brännare1

Semi PRO sledder
24 jun 2013
23
0
0
gällivare
Mycket nöjdare med maskinen nu, har slängt i öhlinare i boggien och nu går det att piska led hur hårt som helst :) det slår inte i botten längre överhuvudtaget :) 140mil på samma rem. Väldigt få buggningar nu. inga konstigheter :)
 

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Det låter bra. Man kanske ska satsa på öhlinare då :). Har buggningarna försvunnit med milen som du kört eller har du aldrig haft problem med det alls? Jag tycker mig känna av de lite fler gånger nu än tidigare.. Uppe i bara 60 mil än så länge.
 

Brännare1

Semi PRO sledder
24 jun 2013
23
0
0
gällivare
Har haft mycket med buggningar, sen spände jag gasvajern lite och nu märks det inte av lika mycket. En polare satte nå speedwerx grejer i sin men jag vet inte om det ger något speciellt. I dragrace så går dom exakt lika ändå, sen om det är bättre på något annat sätt vet jag inte.
 

koffe

Välkänd medlem
9 okt 2005
256
1
18
hälsingland
Hmm okej, intressant att spänningen av gasviren har nå med saken att göra. Tog för givet att det var i mappning felet satt...
 

Brännare1

Semi PRO sledder
24 jun 2013
23
0
0
gällivare
Gasvajern har inget med saken att göra, det är det att jag aldrig släpper gasen helt när jag kör så buggarna märks inte lika ofta, jag har flera gånger trott att gasen hängt sig men har sen upptäckt att det är jag själv som håller lite gas. Buggarna kommer oftast när man krypkör lite, släpper gasen HELT, sen ger fullt