Fråga WSA - Allt om nya serien!

E

Ej medlem/Inloggad

Svar på susspekt frågeställning

Petter_Fagerstrom skrev:
Ted Honkala

Är det mig du riktar ditt inlägg till så är du helt fel ute. Jag vet inte vad det här eller inlägget du citerar har att göra med serien??? Eftersom du anger min slutkommentar, så kan man ju ställa sig frågande.

Petter F
Jag svarade på ett inlägg hänvisade till "citatet" och inget annat! Tog någon illa vid sig som inte skrivit det, så är man kanske berörd på något sätt och det var kanske tanken? Varför hittar man då denna typ av inlägg här?
Måste ju svar där inlägget stod!
Mycket skit på Svemo här, tänk om alla la samma energi på sänkta skatter i stället! Då skulle alla ha råd att köra skoter..........
Ted
 

mikaelvoss

Välkänd medlem
1 jan 2000
342
0
16
Örnsköldsvik
Va synd att ni fick ställa in Övik. Efter att ha stått en halvtimme och väntat får jag reda på att det är inställt. Lite dåligt att ni inte gick ut och sa det i högtalarna.
Synd om alla förare som kommit dit och inte fått köra och framförallt dom som skadade sig pga det dåliga föret. Var det någon som blev allvarligt skadad?
Hoppas iallafall att ni inte räds att komma hit igen bara för att vi hade den sämsta vintern så länge jag kan komma ihåg.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Inställt i Ö-vik

Att tävlingen blev inställd känns lite vemodigt. det blev många timmar och många mil i bil till ingen nyttta. Att förarnas säkerhet ska komma i första hand är förståeligt. Vad som är problemet här, är inte arrangörerna, förarna eller inte heller vädret. Om man av Ö-viks kommun blivit lovad att få en pistmaskin till sitt förfogande, är det kommunens ansvar att se till att den finns där. Hade det rört sig om ex en vanlig skidtävling som krävde en pistmaskin för att hålla skidspåren intakt vid en större skidtävling med Sveriges elit, kan ni vara på det lugna med att Ö-viks kommunen hade fixat en pistmaskin till det evenemanget, kosta vad kosta vill. Nu gjorde man inte det åt SNO-X arrangörerna. Detta visar väl egentligen samhällets inställening till skotersporten, den är inte riktigt rumsren bland beslutsfattarna och maskinansvariga inom det offentliga. Vi som sysslar med skoterracing i en eller annan form måste startadenna debatt om skoterracingens status i sportvärlden på allvar. Varför blir inte vi rumsrena??? För en skotertävling lockat många gånger långt fler inbetalande besökande än vad ett hockey eller fotbollslag gör på en helsäsong. Undantaget är elitserierna. Man helt klart lockas publiken betydligt mer till skoter än en skidtävling. Men inte massmedia???

Skulle ex VM i skoter som gick i Norge i helgen visat i en publikservice tv kanal, typ svt 1 elelr 2 eller 24 eller tv 4 så skulle nog inte Bandyvm, handbolls em och en elitserimatch sammantaget haft mer tittare än skotervm.

Till sist vill jag bara säga till SNO-X arrangörerna, inget ont åt er ni gör ett fanastisk jobb, dt ni har gjrot med detta projekt är hur bra som helst. Nu måste vi alla aktiva och alla andra inom skotersporten ställa upp och visa att skoter är en seriös sport som samhället ska uppmuntra. Vårat toppförare har lika bra fysik som andra elitidrottare vilket visar att det är en seriös sport det vi sysslar med. Våra ungdomar fostras i att framaföra motorfordon på ett sökersätt och inte vara och busa med skotrarna på allmänna platser. De kör av sig på banorna, och tränar på egenhand kondition och styrka betydligt hårdare och seriöst än många andra sportande ungdomar och de kör defentivt avsevärt bättre an alla belackare som tycker att skotern ska användas under påsken för divers bus, efter intag av visa drycker av olämplig sort.


Det är nog dags att Svemo börjar agera med kraft utåt för sporten framtida överlvanda. Vi ska lämna backgården och in i sportens finrum.

Så nu startar vi racet mot ljuset.