Fråga WSA - Allt om nya serien!

E

Ej medlem/Inloggad

hej...

jag undrar om ni skulle bli sura om man inte skulle bli medlem i wsa men köpa
weeckendmedlemsskap varge gång man tävlar ??

Pär Bondeson
 

Leif

Välkänd medlem
1 jan 2000
142
0
6
Valet är helt fritt.
Vill du inte vara årsmedlem i WSA så behöver du inte det.
Du får naturligtvis lösa weekendmedlemskap om du vill.

Hoppas att svaret inte dröjt allt för länge. Vi i WSA är ute på turne.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Masinunderhåll

Jag tycker det är lite konstigt att man i sportklasserna inte får något maskinunderhåll/prispengar medans i pro går hela startavgiften tillbaks till förarna. Lite som att ta från de fattiga och ge till de rika, om sportförarna som har minst sponsorer ska bekosta arragemanget!
 

Leif

Välkänd medlem
1 jan 2000
142
0
6
Det är lite mycket just nu.
Därför har vi på WSA Sweden lite svårt att hinna svara på era frågor direkt dom kommer in här på forumet. Hoppas att ni har lite överseende med detta.

Snowcross for fun:
Medlemsavgiften är samma för juniorer som för seniorer.
Det hänger ihop med dom grejer som samtliga medlemmar får sig tillskickade då man blir medlem.
Däremot är det mycket viktigt att du som är under 18 år även skickar in ett
"Minor Waiver Form" till WSA.
Detta är mycket viktigt. Man hittar det i fliken (Racer Forms) under rubriken RACER INFO. På www.wsaracing.com.

Ej medlem/inloggad:
Svaret kommer då du loggat in. alt. använder ditt namn i inläggen.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Ej medlem/Inloggad skrev:
Jag tycker det är lite konstigt att man i sportklasserna inte får något maskinunderhåll/prispengar medans i pro går hela startavgiften tillbaks till förarna. Lite som att ta från de fattiga och ge till de rika, om sportförarna som har minst sponsorer ska bekosta arragemanget!
Helt rätt.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Det var jag Anton som funderade över maskinunderhållet. Visst tycker jag att konceptet är bra men inget är så bra att det inte kan bli bättre, så jag hoppas att ni är lyhörda för olika åsikter.
 
Ej medlem/Inloggad skrev:
Det var jag Anton som funderade över maskinunderhållet. Visst tycker jag att konceptet är bra men inget är så bra att det inte kan bli bättre, så jag hoppas att ni är lyhörda för olika åsikter.
Visst kan allt bli bättre. Men det är en hel del skillnad på PRO och Sport. Som det ser ut just nu så kommer det inte att bli någon förrändring på maskinersättningen. Däremot så kan man som förare välja vilken division man kör i år. Upplägget är detsamma som man kör i SWC.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Vad händer med WSA serien nu när svemo ställt sig på tvären?

/Anton
 
L

Längtar till snön

Ej medlem/Inloggad skrev:
Helt rätt.
Klart att motionsklasser "sport" inte ska ha nått maskinunderhåll. Hederspriser är ju det som gäller då, när jag kör motocross på sommaren i vissa motionsserier så är jag inte ledsen över att jag inte får maskinunderhåll utan nån pokal. Jag tycker absolut att dom som satsar och är aktiva ska få pengar till att kunna satsa mer. Men jag hade ju hellre velat haft ett nytt bakdäck eller nått istället för en pokal men när man inte kör i högsta division så kan man ju inte räkna med nån ersättning precis som i alla andra sporter.
 
E

Ej medlem/Inloggad

..

Petter_Fagerstrom skrev:
Serien kommer att köras. Mer information kommer senare, vi behöver kolla upp lite information innan vi skriver mer.
Bäva månde mygelfarfar wallhärk & co...
KÖR HÅRT!!!!! VI FÖRARE BEHÖVER NY TÄNKANDE!!!!!!!!!
 
E

Ej medlem/Inloggad

Längtar till snön skrev:
Klart att motionsklasser "sport" inte ska ha nått maskinunderhåll. Hederspriser är ju det som gäller då, när jag kör motocross på sommaren i vissa motionsserier så är jag inte ledsen över att jag inte får maskinunderhåll utan nån pokal. Jag tycker absolut att dom som satsar och är aktiva ska få pengar till att kunna satsa mer. Men jag hade ju hellre velat haft ett nytt bakdäck eller nått istället för en pokal men när man inte kör i högsta division så kan man ju inte räkna med nån ersättning precis som i alla andra sporter.
Det jag tyckte var konstigt är att i pro klasserna går 100% av anmälningsavdiften till prispengar medans i sport går 0% tillbaks till förarna enkel matematik eller hur. Det betyder ju att de förare som har mest sposorer inte betalar en enda krona till arrangemanget, att det sen är mer prispengar i pro säger jag intenting om utan det är ovanstående procentsatser jag tycker är orättvisa.

/Anton
 

leroy

Välkänd medlem
1 jan 2000
447
12
18
Om man har samma pris pengar i sport som pro så finns ju risken att endel pro förare kör sport klassen för att vinna prispengarna och då blir det som en till pro klass,Tycker man ska ha kvar pokalerna oavsett klass pokalen sparar man ju som ett minne men får man några hundra i prispengar så försvinner de ganska fort.
 
E

Ej medlem/Inloggad

wsa

måste jag betala in pengar till wsa usa om jag ska köra serjen nu om är omgjord ???????????????
 
E

Ej medlem/Inloggad

Ej medlem/Inloggad skrev:
måste jag betala in pengar till wsa usa om jag ska köra serjen nu om är omgjord ???????????????
Nej det behöver man inte!
 
Vi har bytt namn till SnoX.

Anledningen till att vi har bytt namn är enkel. Svemo tillåter inte att namnet WSA (World Snowmobile Association) finns bland sina medlemmar. Vi har givetvis kvar vårat samarbete med WSA i USA och håller nu på att tillsammans med skotersektionen i Svemo att jobba med hur vi ska kunna genomföra serien som ett projekt. Våra ledord har hela tiden varit förare, publik och sponsorer/samarbetspartners därför anser vi att det viktigaste är att serien genomförs utan att förare skall vara oroliga för att drabbas, genom att mista sina licenser. Genom att vi tillsammans nu kommer att köra det här som ett projekt så kan alla förare köra tävlingarna utan att ha oron att tappa licensen eller få startförbud på mästerskap över sig.

Uttdrag ur Svemo styrelses protokoll:

" 166 WSA (WORLD SNOWMOBILE ASSOCIATION)

Önskemål från en klubb att starta "WSA-tävlingar" i Sverige avslogs. Styrelsen godkänner inte WSA-beteckningen inom SVEMOs verksamhet p g a att WSA kan betraktas som en till FIM konkurrerande organisation. Styrelsen såg klubbens idéer om att utveckla skotercrossen som mycket intressanta. Frågan lämnas över till snöskotersektionen för bedömning om ett projekt med de nya idéerna kan genomföras."

Så ser läget ut för i år.

Upplägget med tävlingsorter är detsamma som tidigare. Klassindelningar och divisioner för förarna kvarstår. Vi kommer även i fortsättningen att bygga snörika banor enbart för varje enskilt event.

Vi kommer så snart att öppna upp anmälan till tävlingarna där förare kan anmäla sig till respektive tävling eller till varje enskild tävling.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Anmälan för SnoX är nu öppen

Gå in på www.wsaracing.se så kan ni fixa eran anmälan, skitenkelt så här skulle det vara på alla tävlingar. Vi har anmälat oss till Sport 600. Är det några fler som kommer att köra den klassen?

/Mathias