Funderingar kring turbo eller bigbore på cfi 800 pro ride

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
Det är väl några här på forumet som har inskaffat sig en turbo va? Jag är RIKTIGT spänd på å se hur era Silber turbos funkar med nya bullydogen! För funkar de så bra som de verka göra för dom på andra sidan pölen så ska jag då ha en turbo nästa år! ( Ingen semester - CHECK)
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.642
802
113
Kramfors
Som fungerar på en 2T-maskin bör väl tilläggas. Knocklink G4 verkar inte vara nått för 2T?
Det går tydligen köpa vanlig bosch knacksensor till bil och shimsa in dem tills den inte ger utslag vid vanlig körning utan spikning. Finns blinkdiod att koppla den till jag har tappat länken till firman som sålde kittet. Följer med olika tjocka fiberbrickor med andra ord.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
[video=youtube;KOEOIXONZF4]http://www.youtube.com/watch?v=KOEOIXONZF4&feature=youtu.be[/video]

Tänkte ge er ett litet smakprov på vad som komma skall. Tyvärr är det bara lite tomgångsljud och showup av systemet. Får ej ner laddtrycket nog mycket kPa 2863b turbon för att de ska gå köra "bra" nog på 98 oktan. Håller på klura fram nå 100LL så man får börja gasa!
Som grädden på moset vart det ett jack i en vattenslang som låg illa till på slutet av dagen. Så 1-0 till Murphy! Men kvitteringen skall komma :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.089
887
113
Stora Blåsjön
[video=youtube;KOEOIXONZF4]http://www.youtube.com/watch?v=KOEOIXONZF4&feature=youtu.be[/video]

Tänkte ge er ett litet smakprov på vad som komma skall. Tyvärr är det bara lite tomgångsljud och showup av systemet. Får ej ner laddtrycket nog mycket kPa 2863b turbon för att de ska gå köra "bra" nog på 98 oktan. Håller på klura fram nå 100LL så man får börja gasa!
Som grädden på moset vart det ett jack i en vattenslang som låg illa till på slutet av dagen. Så 1-0 till Murphy! Men kvitteringen skall komma :)
Härligt att silberkiten börjar dyka upp nu :)
Vad laddar den nu då?
Är grymt nyfiken på hur dessa går och funkar.
Kör du med originaltoppen eller något annat?
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Motorn är helt orginal och det kommer den fortsätta om inget rasar.
Lite osäker på laddtryck då jag körde med bullydog displayen i vänsterhanden och den var inte lätt och avläsa när det börja trycka på... :evil: Men den gick nog mot 5-6psi. Satt å funderade först om den började ta i varvstoppen men 77gram borde räcka tycker man.

Ska kopiera en norrmans recept rakt av som går som ett spjut.
Han laddade 10-12psi och körde 70% 100LL/ 30% 98 okt. 82grams vikter och samma höjdkörning.
Kommer nog aldrig våga mig så högt. Men man kanske landar på 8psi ca. Tyckte det kändes nog mycket som jag hade idag. :nuts:

Inväntar också en Koso x-2 AFR/Laddtryck/Insugstemp mätare i ett. Tror det kan bli ett bra säkerhet att ha!
 

Mattias.N

Medlem
27 okt 2010
14
0
1
Stämmer att knr sledtech är återförsäljare av Aerocharger han säljer även bb kit. Hämtade min summit idag därifrån som fått ett 860kit